• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mio Gps

F

F.d. 23732

Guest
Har en Mio Gps Moov-serien och jag undrar hur man kan uppdatera den?
Tacksam för svar!
Vänligen Irma:mcride:

F

F.d. 52994

Guest
Sv: Mio Gps

Kommer precis från Elgiganten där det var meningen att jag skulle titta på en Mio Spirit 680 Europe Plus
Dom upplyser mig att Mios navigatorer skall sluta tillverkas, det är nog plats för en varning för dom. Någon som vet mer ??

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Kommer precis från Elgiganten där det var meningen att jag skulle titta på en Mio Spirit 680 Europe Plus
Dom upplyser mig att Mios navigatorer skall sluta tillverkas, det är nog plats för en varning för dom. Någon som vet mer ??
Hej, tror jag inte men kanske Elgiganten ska sluta marknadsföra Mio Navigatorer. Har själv Mio/Navman S90i sen länge o har god koll på läget i Mio.

F

F.d. 52994

Guest

Jag tyckte nog att det lät lite underligt. Jag börjar ändå luta mot en Navigon Premium, men skall vänta ett tag till, egentligen skulle jag vilja ha en med 7" skärm. Det kommer mycke omdömen om olika navigatorer på forumet, och det är bra, så jag läser och väntar

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Då jag skulle uppdatera kartorna i min Navman för något år sedan så hamnade jag automatiskt hos Mio som erbjöd mig ett förmånligt (?) pris på en GPS som tröst för att det inte längre fanns kartor till Navman. Undrar vad de erbjuder nu.
//Conny

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

En billig Garmin med lifetime maps (ca 900:) är en bra investering. Kedjorna brukar ha någon för runt 1000:-. Under 2000:- och du behöver aldrig mer fundera på att köpa uppdatering av kartor. Kostar du på så har Garmin två modeller där du kan lägga in höjd och vikt också.

Peter :)

F

F.d. 55451

Guest

Mig bekendt er Mio kjøbt av TeleAtlas ( TomTom ).
Navman ?
Der skulle vist være udfordring i ekonomien :wink:.

Garmin har mistet produktionen till Google.

Google kart opdatering ~.

Men jeg vet inte for sikkert.:oops:

F

F.d. 55451

Guest

Hej GPS tillverkarna o kartmaterialtillverkarna är olika konstellationer.
Länk till Mio/Navman: Mio Technology
Länk till Navman: Navman GPS
för modellerna före Mio.

Der finns store virksomheter som kjöper små enheter for at hente know how' och da stenge den liten virksomhet efter noe tid.
Da sikrer man sitt eget relative monopol, i stellet for andre kjöper och tillförer kapital.

Google maps / app'er er en sterk konkurrent for endast handhalt GPS.

Toppen