• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

minneskort

F

F.d. 12848

Guest
Varför hittar inte min dator mitt nya minneskort någon som vet undrar illåsen
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: minneskort

Hej Göran,
Minneskort i vad - dator? navigator? telefon? eller vad?
Hils
Roland
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: minneskort

Jag skall ladda ner ställplatser i min nya garmin,men skall ladda ner i minneskortet i datorn först men datorn reagerar inte när jag för in kortet
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: minneskort

OK, då vet jag inte.

Har du provat att ladda via Gamin direkt (Sdkortet insatt i navigatorn) - då kom kortet upp som en av två nya enheter på datorn. Garmins hårddisk kom upp som den andra (Win 7).

Så gjorde jag eftersom jag inte har någon Sdkort läsare i min dator. Det lär förvisso ta längre tid - Carnivals stora fil tog flera timmar att ladda, men om man inte är i tidsnöd så är det inget större problem.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: minneskort

Då ingen av Forumets dataexperter har svarat, kan jag bidraga med min begränsade kunskap. Om det är ett SDHC-minneskort kan det bero på att datorns kortläsare inte kan läsa just den här typen av kort. Det hände mig nämligen. En några år gammal dator kunde inte läsa ett sådant, men det kunde min "sprillans nya" dator.

Sedan har jag en några år gammal Garminnavigator som inte heller kan läsa SDHC-kort, fast det är en annan historia.

Johan Kinneryd
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: minneskort

Det är som Jokin skriver. Det finns SD-kort och de nyare SDHC-korten. De ser ilkadana ut men datorn måste kunna läsa SDHC, inte bara SD som de lite äldre datorerna kan.
SDHC-korten har större minneskapacitet.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: minneskort

På Kjell & Co eller Clas i sjön finns billiga USB-läsare (runt 100-lappen) för SDHC-kort.

/Bertil
 
Toppen