• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Minneskort Garmin camper 780

Mikael D

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
25786
Medlemskap
2023
Jag har precis köpt en Garmin cancer 780. Ni som har denna GPs. Vad rekommenderar ni för minneskort?
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Visserligen gammal tråd men ämnet är nog aktuellt än.

Har en 760 som börjat strula lite och funderar på om jag skall försöka reparera någonstans eller köpa nytt.

Tittat på 780 men den verkar sakna utrymme för SD-kort medan den något billigare 770 har det, vilket även finns i min 760 som fortfarande finns kvar i Garmins sortiment.

Svårt att reda ut vad som skiljer de tre modellerna. Vad skall man välja?
 

Anhe

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32649
Medlemskap
2024
Visserligen gammal tråd men ämnet är nog aktuellt än.

Har en 760 som börjat strula lite och funderar på om jag skall försöka reparera någonstans eller köpa nytt.

Tittat på 780 men den verkar sakna utrymme för SD-kort medan den något billigare 770 har det, vilket även finns i min 760 som fortfarande finns kvar i Garmins sortiment.

Svårt att reda ut vad som skiljer de tre modellerna. Vad skall man välja?

780 har plats för micro sd kort, se inläggen ovanför ditt
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
780 har plats för micro sd kort, se inläggen ovanför ditt
Jag noterade det, men jag noterade också att Garmins specifikationer på deras sida uppges att 760 och 770 har plats för SD-kort men i uppgifterna för 780 sägs inget om någon plats för något SD-kort! Om det funnits så borde det angetts.

Därför antog jag att man i inläggen ovan blandat ihop de olika modellerna eller så har Garmin ändrat i de nyaste modellerna av 780.

Det var detta som föranledde just den delen i min fråga.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Visserligen gammal tråd men ämnet är nog aktuellt än.

Har en 760 som börjat strula lite och funderar på om jag skall försöka reparera någonstans eller köpa nytt.

Tittat på 780 men den verkar sakna utrymme för SD-kort medan den något billigare 770 har det, vilket även finns i min 760 som fortfarande finns kvar i Garmins sortiment.

Svårt att reda ut vad som skiljer de tre modellerna. Vad skall man välja?
Köpte min Camper 780 sommaren 2021.
Nedan länk till ett lämpligt minneskort men du kan säkert kan hitta det i butiker nära dig också.
32GB SanDisk Ultra microSDHC Class 10 UHS-I 98MB/s A1 - Köp på 24.se
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Har ett minneskort i vår 780 som inköptes i maj förra året.
På det ligger hela ”Husbilsplatser”.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Japp. Det skall finnas plats för SD-kort i 780. Verkade lite tveksamt först när inte Garmin uppgav det och det stod inte heller på Netonnet:s sida. Men jag har idag varit i kontakt med Garmin i annat ärende och då frågade om SD-kort i 780.
 
Toppen