• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Minirenovering

F

F.d. 17600

Guest
Hej !
Vi håller på att fräscha upp våran nyinköpta , gamla husbil. Först en ordentlig rengöring, alla textilier skall bytas, även matta. Men vad gör man åt väggarna ? Massor av skruvhål, fläckar och revor. Nu är det nån sorts tapet. Skall man sätta ny tapet ? Väv? Spackla och måla ? Ideer och tips mottages tacksamt :)

tantY och farbrorI
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Minirenovering

Hej!

Då jag inredde vår husbil för c:a 10 år sedan klädde jag väggarna med en mjuk tapet Den är nog 1 mm tjock. Liknar skumgummi men fastare. Köpte den hos en firma som sålde Reimo-inredningar. Mycket slitstark, ser ut precis som för 10 år sedan. Tar man bort en skruv så går hålet igen.

Kommer inte ihåg vad jag limmad med. Rådgör med säljaren.

Hälsningar

Alve
 
F

F.d. 17600

Guest
Sv: Minirenovering

Tack för tipset :) Tror nog att det blir så vi gör, tydligen bör man limma med våtrumslim, annars är risken stor att tapeten rullar ner.

tantY
 
F

F.d. 13007

Guest
Sv: Minirenovering

hej finns färdiga klister kartor att köpa. ser ut som tapet. finns alla sorter. vanlig tapet. sten, tegel olika trä slag,, allt titta på lokala färg afären,, hej från jamboree:mcride:
 
Toppen