Liten förklaring på ruttplanering i CoPilot .. från en resa genom Moseldalen till Saarburg:
Iofs en lite mer komplex rutt, men för principens skull;
Från startpunkten (grön), normalt där du är, men man kan välja vilken plats som helst (fick inte plats på bild), lägger man till
- Etappmål (gula), där man vill övernatta eller besöka av annat skäl
- Vägpunkter (pil uppåt), punkter efter vägen man vill passera - för att tvinga CoPilot att passera just där, t ex om man vill åka en vacker vägsträcka
- Mitt slutmål (röd) - Dit jag ska som slutmål för rutten
Vägpunkter, etappmål och slutmål väljer man vart och ett
- Genom att klicka på kartan (särskilt vägpunkterna)
- Välja husbilsplats från mina poi-filer, t ex HBK Husbilsplatser, eller myLPG om man behöver gsaol, eller ...
- Eller välja från CoPilot standard pois, tankställen, rastplatser, etc
Starta navigering och köra. Vid etappmål, dagen efter klicka fortsätt rutten, etc.
Men säger någon, jag vill kunna avvika från min planerade rutt när jag känner för det.
Bara att göra så, antingen spontant (CoPilot ansluter sedan till rutten på befallning beroende på var du hamnat), eller planerat genom att lägga in ett nytt resmål i rutten.
Men Leif, jag tror man måste få göra/uppleva detta själv. Prova själv är bästa hjälp.
Men kanske ni ser vad er egen nav app saknar?
- Sättet att hantera egna poi-filer
- Ruttplanering
CoPilot är helt outstanding. Se bara integrationen mellan CoPilot standard pois och mina egna, lätt att hitta. Ordning och reda: