Som kanske många av er vet så har man 10 år på sig att reglera en anmäld och registrerad skada hos ett försäkringbolag. När jag var i Monemvassia 2014 så körde en kommun anställ med en grästrimm, det gick inte bättre än att en sten slog sönder
en ruta på H-bilens bodel... jag anmälde och allt är klart från folksam. Och så fort jag är i närheten av en som kan hjälpa mig med en ny ruta så skall jag reglera skadan... men tiden gick och åren flöt på. Tyvärr råkade ett fönster till gå sönder när jag var i West Sahara så det blev kontakt igen med folksam. Då informerar jag damen som jag pratar med att jag har en "gammal" oreglerad fönster skada också... Till min stora förvåning så fanns inte den längre hos Folksam
... damen kunde inte hitta den hur mycket hon än letade.... och så var min skadeanmälan borta
.... men som tur är för Folksam
så har jag sparat kopian från anmälan och kan nu informera Folksam om skade nummer mm.... och deras skylldigheter gentemot oss kunder... Nä jag tror inte att den bara försvann... utan Folksam tog bort den medvetet
så har ni äldre skador som inte är reglerad än kolla då med ert försäkringsbolag att ärendet fortfarade finns hos dem...
Sen önskar vi er en härlig helg....
Wovi & Tilka & Peter
Sen önskar vi er en härlig helg....
Wovi & Tilka & Peter