Troligen en större fisk som delat den så fint
Säkert.... Fisken är en keffal eller mullet som vissa kallar den och den vägde nog ca 1,2kg när den var hel.... Här var vi nu står kommer Gofari (blåfisk) in tidigt på morgonen ca 1 tim före solens uppgång... Och jagar bla keffal... Bluefish har väldigt skarpa tänder, man jämför deras med hajens tänder... Bluefish kan bli väldigt stor 20-25kg
Träffade en fiskare i Turkiet för en del år sedan.... Han hade blivit av med näsan.... Folk sa att det var en stor Bluefish han höll i famnen som högg tag om näsan....
Bluefish är en läcker fisk och skall ätas inom 24tim efter fångad, för att den goda smakens skull.
När jag fiskar Bluefish sä är det stålvajer som gäller.... Allt annat kapar den lätt med sina tänder...
Bluefish är en intelligent fisk och cirklar runt beter för att se om några krokar syns på betfisken....
Minns en gång när de inte ville hugga för att kroken satt vid ryggfenan.... Så jag flyttade fram kroken till munnen på betfisken.... Då hög bluefishen.... När jag vevade upp så hade den tagt nästan hela betfisken, allt utom huvudet