• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Min hund fångar en fisk

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Troligen en större fisk som delat den så fint:p
Säkert.... Fisken är en keffal eller mullet som vissa kallar den och den vägde nog ca 1,2kg när den var hel.... Här var vi nu står kommer Gofari (blåfisk) in tidigt på morgonen ca 1 tim före solens uppgång... Och jagar bla keffal... Bluefish har väldigt skarpa tänder, man jämför deras med hajens tänder... Bluefish kan bli väldigt stor 20-25kg
Träffade en fiskare i Turkiet för en del år sedan.... Han hade blivit av med näsan.... Folk sa att det var en stor Bluefish han höll i famnen som högg tag om näsan....
Bluefish är en läcker fisk och skall ätas inom 24tim efter fångad, för att den goda smakens skull.
När jag fiskar Bluefish sä är det stålvajer som gäller.... Allt annat kapar den lätt med sina tänder...
Bluefish är en intelligent fisk och cirklar runt beter för att se om några krokar syns på betfisken....
Minns en gång när de inte ville hugga för att kroken satt vid ryggfenan.... Så jag flyttade fram kroken till munnen på betfisken.... Då hög bluefishen.... När jag vevade upp så hade den tagt nästan hela betfisken, allt utom huvudet :eek:
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Du får skriva mer om du fortsätter fisket nu när du äntligen kommit ner till riktighav!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du får skriva mer om du fortsätter fisket nu när du äntligen kommit ner till riktighav!
Njaa... Jag har tidigare skrivit om fisket i Medelhavet och tråden finns säkert kvar.
Sen kan jag också säga att under de 11år jag har fiskat här, så blir det bara sämre och sämre... Då det olagliga fisket är fortfarande stort..

Efterfrågan på fisk är för stor och då blir priset kg fisk högt.... Och då vaknar grekerna :rolleyes:
Så frågar jag en grek hur stor var fisken du fångade...... Så svarar han... Typ 45:-€ :eek::twitcy:
 
Toppen