Sv: Min första långresa
Godkväll alla HBK:are....
Det var ett tag sen, har haft mycket att "ligga" i på sistonde...
Vi blev kvar 2 nätter på Praia da Boca do Rio...körde lite höghöjdsträning...med lite fina bilder som resultat..

Här har vi "klättrat" upp på en hög höjd...med stup ner mot havet..

...och en drönarbild...skönt att slippa höjden själv..

Äntligen nere på stranden, och där ut mot havet fick vi se delfiner som hoppa upp i luften...tyvärr inge bild...men en liten filmsnutt..och en härlig kvällsbild..

Sen tog vi Quadron till Sagres för att titta på borgen och Europas "västligaste" punkt.. jaja..jag vet..det finns andra punkter oxå...
Träffade Lennart & Britt-Marie...ni vet dom ja träffade i Vagos..dom stod ute vid Borgen..
Där blev det ännu en höghöjdsträning...men vackert...

Massa uppbyggda stenrösen på hela udden...

Tokiga ortsbor som satt på klippkanten och fiskade...50 meter stup...

Sen ut till fyren...ännu bättre...o högre...

Mäktig lins på fyren...jämfört med dom vi har i Sthlm skärgård...

Väldigt högt o mäktigt...

Där va jag...

Det var väldigt kallt där vi var... nollan på morgonen...o frost...

Så vi drog tillbaka till Lagos, dags för första gasoltankningen...79 liter sen den 2 Nov... helt OK..i detta vinterklimat..
Sen hade polarn tillfrisknat så det blev att hälsa på i båten, ett glas vin sen ut på lokal...
blev kvar i Lagos den natten...
...

Även bilen är "pyntad"...

Nu har vi glidit vidare... tar det imorgon...
O nåt för smilegroparna...

...eller en flytande bulle som vi säger...
Natt...o ha d gött...
//Klasse
...Tempen..ute..+8...inne..+20...
Godkväll alla HBK:are....
Det var ett tag sen, har haft mycket att "ligga" i på sistonde...
Vi blev kvar 2 nätter på Praia da Boca do Rio...körde lite höghöjdsträning...med lite fina bilder som resultat..

Här har vi "klättrat" upp på en hög höjd...med stup ner mot havet..

...och en drönarbild...skönt att slippa höjden själv..

Äntligen nere på stranden, och där ut mot havet fick vi se delfiner som hoppa upp i luften...tyvärr inge bild...men en liten filmsnutt..och en härlig kvällsbild..

Sen tog vi Quadron till Sagres för att titta på borgen och Europas "västligaste" punkt.. jaja..jag vet..det finns andra punkter oxå...
Träffade Lennart & Britt-Marie...ni vet dom ja träffade i Vagos..dom stod ute vid Borgen..
Där blev det ännu en höghöjdsträning...men vackert...

Massa uppbyggda stenrösen på hela udden...

Tokiga ortsbor som satt på klippkanten och fiskade...50 meter stup...

Sen ut till fyren...ännu bättre...o högre...

Mäktig lins på fyren...jämfört med dom vi har i Sthlm skärgård...

Väldigt högt o mäktigt...

Där va jag...

Det var väldigt kallt där vi var... nollan på morgonen...o frost...

Så vi drog tillbaka till Lagos, dags för första gasoltankningen...79 liter sen den 2 Nov... helt OK..i detta vinterklimat..
Sen hade polarn tillfrisknat så det blev att hälsa på i båten, ett glas vin sen ut på lokal...

Även bilen är "pyntad"...

Nu har vi glidit vidare... tar det imorgon...
Hej Stefan, skönt med semester, 52 veckor !? vissa har det bra men säkert välförtjänt.. här får du lite info om Quadron..Hej Klasse är lite nyfiken på trehjulingen vad det är för sort vad den väger samt kubik.
Följer eran resa med stort nöje och alla trevliga inlägg med glimten i ögat. Då vi är på g att resa till nästa höst och planerar för våran resa söderut, då jag får lite längre semester efter juli nästa år typ 52 veckor.Det kommer att bli våran första långresa.
Ha de gott Stefan![]()
O nåt för smilegroparna...

...eller en flytande bulle som vi säger...
Natt...o ha d gött...
//Klasse
...Tempen..ute..+8...inne..+20...