Godmiddag i det härliga sommarvädret...
....Nu har jag passerat gränsen till Spanien...
Men först dagarna innan...
Måndagen började med en snabbfrulle, sen iväg o tvätta kläder vid intermache...det vart två maskiner..skönt med Quadron o åka fram o tillbaka..träffade ett svenskt par från Sthlm-trakten vid tvätten och sen gled GoJ in på parkeringen för tvätt o tankning, dom skulle sen till ställplatsen där jag stod.
Efter jag hägnt kläder så vart det fika med GoJ....Zoégas...o jag hade pepparkakor kvar.
På kvällen tog jag hojen upp till badhuset för plask o lek...det vart nästan 500 m..sen började dom kasta i träningscyklar i badet..o vips så var man bland ett gäng fruntimmer som hade vattengympa/spinning...såg rätt så lattjo ut..cykla i vatten...näe, inge för mig så upp ur bassängen, för att sen ta en lååååång varm dusch..
Sen nyfiken som man är så gick jag upp för att läsa lite mer om modellen på fiskeredskapet med alla ankare.
Det var när dom fiskade tonfisk, därav alla ankare vid plaia de barril, varje ankare symboliserar en tonfisk-fiskares död..så nu har jag löst den gåtan...
Igår vart det städning, tömmning/fyllning och sen avfärd mot Spanien...över bron

..inge problem...sen tankning av gasol , tips från Jojje, visste att dom var på väg till samma ställe som mig...nämligen Huelva och Columbus-skeppen...väl framme så vart det Zoégas...o pepparkakor.
Kvällen bestod av momsrapportering till "Maggan o Löfven"...

..
Här stod vi på parkeringen, stort, lugnt o skönt...
Sen gick jag o Jojje in på museet, 3,60€ för vuxna och 1,50€ för barn o pensionärer...så där hade Jojje tur..som gick in som barn...

...som ni ser..
Tre fina "piratskepp"...
Här satt kapten o tog ut en ny kurs...med papperskarta...
...O här var en annan kapten...men han använder GPS...
...som var orolig för denna gubbe...
....Kocken hade ett stort "kök"...
...sen hade dom en mänsklig autopilot...
Nu har GoJ tuffat vidare, får se om man råkas nå mer under "Min första långresa" som börjar lida mot sitt slut..

..nu när jag e på rull igen så blir det säkert mer skriver här..
Följer solkusten hemåt, så tips mottages på ställplatser o sevärdheter...
Tyvärr så blev det inge roligt idag...man får tydligen "bara" ladda upp max 10 bilder...
...så jag återkommer till kvällen...
Kör försiktigt där ute, nu drar jag mot...Chipiona...
//Klasse