• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min "älskade Fiat"

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Min "älskade Fiat"

Koppla bort skräpet i stället, helst innan det går sönder, och montera ett bra larm med startspärr för halva det priset :).

Brukar faktiskt vara bortkopplat på många äldre bilar om man kollar.

M.v.h. JANKRO.

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Koppla bort skräpet i stället, helst innan det går sönder, och montera ett bra larm med startspärr för halva det priset :).

Brukar faktiskt vara bortkopplat på många äldre bilar om man kollar.

M.v.h. JANKRO.

Hej Jankro. Har du något tips var-hur jag kan söka och få tag i någon som vet och kan beskriva ev. hjälpa till om det skulle hända igen. M.V.H. Göte27

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan göte27. Om du skriver -Koppla bort startspärr på Fiat Ducato- på Google sök, så dyker det upp massor bl.a. från svenska Fiatklubben och även engelska sidor som beskriver hur man gör och slipper varningslampan m.m. Man kan nog dels koppla bort immobilizern eller koppla förbi så det inte gör något om den lägger av, för den verkar påverka någon plomberad ventil som man måste komma åt styrströmmen till.

Om du har någon sådan där, enbart bilelektrisk firma med en lite klurig ägare där du bor, så kan han säkert hjälpa dig till vettig summa.

Lycka till. JANKRO.

Senast ändrad:

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Det bör väl varje fiat verkstad klara av?? tom. vissa bärgare kan det, men då får man ta ansvaret själv ,,

Toppen