• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljömärken

lingo

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
35042
Medlemskap
2026
Hej
Efter många problem och bedrövelse är vi äntligen på väg till Spanien o Portugal för att njuta av vinterhalvåret.
Jag läste en äldre tråd om miljömärken i Tyskland och Frankrike, de går inte att köpas på plats i Frankrike. Vi beställde för flera månader sedan dessa från miljödekal.se, PASSA ER. Betalningen över 500 kr drogs direkt men dekalerna *försvinner i svenska posten* enligt företaget, flertalet gånger. Nya skickas igen med samma resultat. Har köpt på tyska Decra 6 euro. Vet någon OM det går att köpa i Frankrike, annars kör vi rakt igenom utan att stanna i någon stad.

se inlägg 2 i nedan länk. använd sökfunktionen så hittar du fler tips. Kör lugnt och stanna och ät och drick något gott i Frankrike

Hej
Efter många problem och bedrövelse är vi äntligen på väg till Spanien o Portugal för att njuta av vinterhalvåret.
Jag läste en äldre tråd om miljömärken i Tyskland och Frankrike, de går inte att köpas på plats i Frankrike. Vi beställde för flera månader sedan dessa från miljödekal.se, PASSA ER. Betalningen över 500 kr drogs direkt men dekalerna *försvinner i svenska posten* enligt företaget, flertalet gånger. Nya skickas igen med samma resultat. Har köpt på tyska Decra 6 euro. Vet någon OM det går att köpa i Frankrike, annars kör vi rakt igenom utan att stanna i någon stad.
Köp INTE miljömärken från privata företag till ockerpriser, utan beställ direkt från resp. lokala myndighet.
Ni klara er bra genom Frankrike utan miljömärken.

Senast ändrad:
Nej det har vi förstått nu, en erfarenhet rikare men 508 kr fattigare.
Vi har precis kommit in i Frankrike nu. Hittat en underbar ställplats i Baume les Dames, 11.9 euro inkl allt. Imorgon blir det Spanien, tror vi.

Tillbaka
Toppen