Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Her kan du læse alt om miljøzoner i Europa.Jag undrar om man måste ha miljömärke när man skall till Spanien när man har en gammal bil ( euro 3) tänker ju inte köra i någon storstad ändå?
Jag har fattat vi vinkenJag undrar om man måste ha miljömärke när man skall till Spanien när man har en gammal bil ( euro 3) tänker ju inte köra i någon storstad ändå?
Tack för hjälpenJag har fattat vi vinken
Har beställt märken
Att bli klassad som veteran och slippa alla pålagor samt delta i parader m.m. i eu kräver strikt originalskick, hur många klarar det?Med en veteran är man väl undantagen från miljözonhysterin liksom vinterdäcktvånget man går liksom under radarn och betalar ingen skatt!!
Sverige sticker ut i eu med egna unika regler kring veteraner ett tag till med egenbyggda, modifierade hobby fordon.Det som gäller i det land bilen är registrerad i ska väl gälla i EU? Sen är väl parader och träffar utställningar en helt annan sak, där kan man få se sånt som inte borde gå på vägen. Det handar väl om ålder och att den inte är ändrad maskinellt! Många veteraner lägger sej till med stort skägg tillika mage går inte att känna igen men ändå klarar de passkontrollen.
Veteraner blir mindre i antal hela tiden särskilt många blir aldrig gamla så utsläppen är nog på marginalen.
Snart bestämmer väl eu att vi ska gå omkring med ett klistermärke i pannan. I Frankrike är de så dementa att de hela tiden måste bli påminda om att chaufförer inte kan se runt hörn. Det har väl vi svenskar vetat hela tiden....