Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
Detta är en mycket bra sida med en mängd bra information. Klicka på det land du är intresserad av så får du en bra översikt
Europas länder
//Jocke
Börja med European Badges and Vignettes - Green-Zones.eu men nöj dej med informationen. Det blir billigare att köpa direkt från resp. "källa".
/Ingvar
Inte denna är helt perfekt.Så här skriver man t.ex. om Sverige
En sajt med ambitioner.
Dock verkar den uppdateras (alltför) sällan, vilket gör att informationen kan vara inaktuell.
Påle
Hej Jocke
Det står om Frankrike att det skall finnas alkoholmätare i bilen! Stämmer det och hade ni det när ni åkte till Normandie? Kör ni med certifikat i vindrutan? Vi siktar dit till våren!
Rulla lungt!
Tommy
Information som är felaktig på grund av att den inte uppdaterats, eller av andra orsaker, kan knappast vara vare sig bra eller informativ.
Själv brukar jag "kontrolläsa" informationen om Sverige (och ofta vissa punkter om något eller några länder där jag anser mig vara väl insatt) för att bilda mig en uppfattning om trovärdigheten.
Läs till exempel denna passus om vägavgifter i Tyskland:
Än så länge finns inga vägavgifter i Tyskland. Men det är på förslag. Senaste tipset är att de införs den 1 januari 2019. För utländska besökare räknar med en avgift om 10€ för tio dagar, eller drygt 20€ för två månader. Man ska kunna köpa detta på bensinmackar och på nätet. Bilens registreringsnummer läggs in i ett system. Sedan blir man fotograferad när man kör och avstämning sker i systemet. Har du betalt, så är det OK.
Vi skriver idag 3 januari 2020, och förslaget om vägavgifter är lagt på is.
Pålle
Vägavgift Tyskland, Danmark gäller lastbilsregistrerade bilar.Det jag har läst om Tyskland är att bilar över 7,5 ton skall betala vägavgift. Vet ej om det gäller alla vägar eller enbart Autobahn.
Vet ej om det gäller HB. Det är i och för sig inte så många HB som väger så mycket.
Eftersom min väger mindre har jag ej fördjupat mig i detta.
Någon här har kanske vikten inne - och kan lämna info.