• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mikrobrytare kran

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Kranen har gett upp! Kablarna går inte att skarva. Går det att byta bara innandömet i kranen och var köper man i så fall det?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Visningar: 49

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Sv: Mikrobrytare kran

Tack för tipset! Blir dock lite förvirrad av att det står 24v i specen??? Det är alltså precis den du beställde?

LarsGN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2025

Hej
Har fått leverantörer mikrobrytarna
Men där är tre kablar och på befintlig bara två
Hur gör man hur jag kopplar så går kranen hela tiden
Är det fel Mikrobrytare som jag beställt
Mvh
Lars Nilsson
Har löst problemet

Senast ändrad:

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej.
Om det är tre anslutningskablar borde de vara märkta med NO, NC och C eller CC. Du skall ansluta till NO och C (CC) och låta NC vara oansluten. Dock bör du isolera NC så att det inte kan bli kontakt mellan den och godset i kranen. Vilken kabel från bilen som går till vilken anslutning har ingen betydelse.

Om det inte finns någon märkning måste du kolla med mätinstrument hur kablarna är kopplade i brytaren. Eftersom det bara är två kablar som kopplas in så får du kolla vilka kablar som har förbindelse med varandra när knappen på brytaren är intryckt. Koppla in dem och isolera den tredje så borde det funka.

Mvh / Roland

Bra. Du hann fixa det medan jag skrev svaret.

Senast ändrad:
Toppen