F
F.d. 3138
Guest
Jag svarade i en tråd och la till ”måste lära mig Miggen först för än så länge blir det bara hål.”
Fick fort svaret ”Lite klenare tråd, lägre ström, renslipad svetsyta och inte för låg matning, vitsen är att den nersmälta tråden ska förbruka en stor del av värmen i ljusbågen - inte den tunna bilplåten. Har du ett läge för intermittent svetsning så testa även detta, man behöver inte helsvetsa fast den nya plåten mot bilen, det slår sig mera då.” Tack för det. Jag trodde grövre tråd. Nästa fråga är om det är lättare med gas i miggen? Intermittent? Är det punktsvetts?
Har en Serva mig/mag 130 HDF/MASKIN vad nu det senare betyder.
Fick fort svaret ”Lite klenare tråd, lägre ström, renslipad svetsyta och inte för låg matning, vitsen är att den nersmälta tråden ska förbruka en stor del av värmen i ljusbågen - inte den tunna bilplåten. Har du ett läge för intermittent svetsning så testa även detta, man behöver inte helsvetsa fast den nya plåten mot bilen, det slår sig mera då.” Tack för det. Jag trodde grövre tråd. Nästa fråga är om det är lättare med gas i miggen? Intermittent? Är det punktsvetts?
Har en Serva mig/mag 130 HDF/MASKIN vad nu det senare betyder.
Senast redigerad av en moderator: