• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Precis som du Roger respekterar min åsikt så respekterar jag din. En ofantlig massa leverantörer har fått svidande kritik här på hemsidan för deras sätt att sköta sina åtagande mot oss husbilsägare. Hur många av dessa leverantörer har varit seriösa nog att bemöta kritiken här på hemsidan? Midland Oil hör till de få undantagen. De kommer säkert aldrig att kunna göra samtliga HBK:are nöjda. Inget annat företag kommer att lyckas med det heller.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Bror,
Njae denna tråd handlar faktiskt bara om Midlands metoder att marknadsföra sina produkter och att man ger sken av att ge gratis assistans mm. Inget om oljan och hur bra den är.
Om man inte bryr sig om assistans och garantier mm som i ditt fall så spelar det ju ingen roll.

Jag har inget emot Midlands oljeprodukter. Jag tror definitivt de skulle klara sig bra med ärligare marknadsföring också.

Tommy F,
Jag håller med delvis . Jag hade dock större förhoppningar och trodde faktiskt att Midland skulle våga vara rakryggade och tala om vad som verkligen gäller och tala klarspråk.
Jag hade också förväntat mig någon reflektion på kritiken om att deras information på bl.a hemsidan och som återförsäljarna har är extremt vilseledande och uppenbart även har ”missförståtts” av flera här i klubben. Men man anser tydligen att den är helt korrekt och ger en rättvis bild...

Den som tar sig tid att läsa på hemsidan om deras garanti mm och sedan ser vad som verkligen gäller i villkoren kan ju inte annat än bli förvånad och faktiskt riktigt besviken. Jag tror inte ens att verkstäderna som marknadsför produkterna med hjälp av dessa försäljningsargument förstår vad som gäller.

Senast ändrad:

poolsson

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2026

Detta handlade från början om oljor och oljors kvalitet eller hur?
Personligen struntar jag blankt i alla försäkringar hit o dit. Jag vill ha en riktigt bra olja framför allt för mig som har en gammal bil som gått mer än 10000 mil och alltså ganska gammal. Omfattas alltså inte av eventuella motorgarantier mm som gäller för nyare bilar. Detsamma gäller nog för ett antal husbilsägare. Midlands tillsammans med Omega´s oljor är nog det bästa som finns just nu.
Hälsningar Bror
HEJ! BROR
Jag håller med dig jag har en husbil 2007 med FIAT Ducato 3.0 Multijet och kör den på Midland oljor skulle aldrig komma på tanken att köra den på oljor från OB eller Biltema pga att man en kör en bil med max belastning så behöver man det bästa som finns jag hoppas att vi inte syns på vägarna pga oljeproblem
mvh POOLSSON

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej poolson,
som jag ser det efter ett helt arbetsliv med bilar och motorer så vet jag att om man alltid åker med maxlast och gasen i botten så blir det stor värmeutveckling i motorns lager bl.a och och då vill jag veta att jag använder de absolut bästa oljor och kylmedel som finns. Inget ont om Biltemas oljor men det är inget för mig. Snålar inte in några kronor på bra material och byter minst var 12:e månad. Slipper fundera på garantier och försäkringar för om man har bra grejer så är risken liten att man får motorhaveri. Om detta ändå händer så får jag ta det då. Har helförsäkring på de bilar jag har så jag överlever nog.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Är lite fundersam om varför Midlands oljor plötsligt är kvalitetsoljor? Kvalitet för mej är Elf, Shell, Castrol m.fl. Känns som att Midland är rätt ny. Har f.ö. inte haft problem med oljor, hur vet man vad som är en bra olja?

:confused:

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Roger, jag uppskattar ditt (och andras) engagemang för att jaga oseriösa aktörer inom husbilsgebitet. Det verkar finnas gott om sådana. Dock anser jag att vi själva måste ha ren och skär fakta när vi gör det annars är det lätt att man själv betraktas som oseriös. En reklam kan nog uppfattas på lika många sätt som antal personer som ser den. "Man får lätt känslan av.... Jag trodde att...." Nej, ren och skär fakta är den bästa medicinen för att agera mot oseriösa människor. Rörande Midland Oil står vi på var sin sida om barrikaden. Nästa gång kanske det blir på samma sida.

Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Tommy F

Jag blir lite förvånad när jag läser dina rader. Du försvarar Midland personligen utan några som helst faktaargument i frågan.
Jag vet inte om du har läst det som Midland använder som försäljningsargument och hur det är formulerat och vad som gäller? Jag har faktiskt väldigt svårt att tro det.
Jag vet inte vilken relation du har till Midland men eftersom du står på ”andra sidan barrikaden” som du säger kanske du kan föklara vilken fakta som fått dig att ta den ställningen i denna fråga? Annat än det trevliga bemötandet du själv fått från dem.

Jag tycker jag försökt gräva fram ren och skär fakta här. Jag har gett Midland möjlighet att kommentera vad jag kommit fram till men det vill eller ”törs”man inte. Varför då?

Av vilken anledning vill ett seriöst företag vara otydliga med vad de lovar och levererar?
Jag tror att Skipper, V-backen och Svensei totalt ändrat uppfattning efter det lilla som kommit fram här och de allt annat än raka svar de fått. Och jag tror inte att det är åt det positiva hållet.

Pettersonbj har ju fått hjälp av Midland vid haveri av turbon men varför det täcktes framgår ju inte av villkoren. Om det skedde efter Oktober 2007 så skall det inte täckas alls av garantin så här undrar man ju vad som gäller. Vad gäller när min turbo rasar?

Kan man inte ställa kravet att de som lovar brett är tydliga med vad de lovar och vad som verkligen gäller?
Ren och skär fakta är precis vad som behövs.

Tommy F
Tycker du personligen att deras informationsmaterial ger en kund en korrekt och tydlig bild av vad man får av Midland och vilka krav som ställs på kunden?

F

F.d. 8517

Guest

Jag. med ett livs erfarenhet av stora och mindre dieselmotorer har aldrig hört talas om Midlandoil.. men när jag läser alla inlägg här. ser det ut som något jag känner igen från telefonförsäljningens dagar då jag jobbade för ett företag där vi sålde oljor med div, tricks tx, vid köp av ett fat olja gav vi ut div presenter o stora kunder fick ju dom finaste presenterna. det började alltid med sn smörjspruta o sen blev det dyrare saker vartefter. De va inge skräp vi sålde de va Shells oljor i andra fat bara. de här med midlands luktar lite samma teknik. ere non som frågat hur många stora åkerier dom säljer till samt vilka entreprenörer köper deras oljor till Cat maskiner . Va kommer midlands oljor ifrån i Switserland finns de väl inga oljekällor. De kanske till och med är rafierad spillolja. ere non so vet..
:confused::confused::confused:

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Roger, vi kan nog konstatera att vi inte kommer längre i diskussionen. Du upplever företaget som oseriöst och jag gör det inte ! Med deras FAKTAblad som underlag har jag valt dem. Nu hoppas jag att du respekterar detta även om ordet respekt inte alltid rosat marknaden inom detta forumet !

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Detta har jag hittat om Midland
Läs speciellt det sista stycket :confused:

Jojje

1994 utvidgades Oel-Bracks tillverkning av Quaker States sortiment för den europeiska marknaden. Oel-Bracks produktionskunskap, egna formuleringar och recept kom snabbt till användning i Quaker States sortiment. Det innebar en kraftig förbättring för kunder och konsumenter runt om i Europa eftersom specifikationer och normeringar nu kunde anpassas efter europeiska krav. Oel-Brack breddade produktsortimentet med OEM-certifierade produkter för bland andra DaimlerChrysler, Volkswagen och BMW.

2002 köpte Shell, ett av världens största oljebolag, varumärkena Pennzoil och Quaker State. Dessa traditionstyngda och välkända varumärken stod plötsligt inför en avveckling i större delen av Europa. Då föddes visionen om ett nytt, starkt, självständigt och helt oberoende europeiskt oljemärke – Midland. 125 års erfarenhet och kunnande, med ett av europas främsta produktsortiment, kunde därmed säkras.

I dag är Midland ett väl etablerat varumärke i flera europeiska länder. Expansionen är stark, produktsortimentet stärks och breddas ytterligare. Kvaliteten är fortsatt hög, så hög att man i Sverige ger både fri vägassistans och motorgaranti för personbilar, husbilar, SUV-modeller, vans och pick-ups.

Här kommer hela länken
tom.gif

Midland - 125 års samlad erfarenhet#

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Länken funkar inte :(
Gurra

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Tommy F
Det är klart jag respekterar din åsikt och du har givetvis rätt till den. Den är ju din.
Ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå. Det var alls inte meningen.

Fick mest känslan av att du gick in och försvarade Midland utan några konkreta argument i de frågeställningar som dykt upp här.

Anledningen till diskussionen här är ju om de är tydliga och ärliga i sin marknadsföring. Vi har väl sett flera exempel på att så kanske inte riktigt är fallet.
Ett seriöst företag tar givetvis tag i frågan, reder ut begreppen och förtydligar sin information till kunderna så detta inte uppstår igen.

Det om något är väl att visa respekt.

Sen är det ju som alltid upp till var och en att bedöma hur viktigt det är vid val av produkt eller leverantör.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Nej, Roger du trampade inte alls på några ömma tår. Skulle jag haft såna begränsningar skulle jag aldrig gett mig in i en sån här diskussion på HBK:s hemsida.... Lycka till med att reda ut alla former av oklarheter hos våra leverantörer. Det tjänar både vi och dom på!

Senast ändrad:
F

F.d. 13353

Guest

Hej igen!
Bifogar svar på dina frågor/ påståenden i din egen text nedan (fetstilsmarkerade):

Hej Jonas.

Kul att du tar dig tid att försöka reda ut detta. Ingen tjänar ju på att det är oklart vad som gäller mellan oss som kunder och er på Midland.

Jag märker också att detta är ett snårigt område även för dig och att allt inte är glasklart. Jag har läst igenom ditt inlägg och får väl en hyffsad bild över vad som gäller även om vissa saker fortfarande är väldigt luddiga.
Jag ger mig på en summering av hur jag förstår läget nu efter era rykande färska uppdaterade villkor. Jag hoppas du kan kommentera om den stämmer eller inte.

Vägassistans: Det vi får av Midland är idag ingen assistansförsäkring. Svar: Nej, Midland är inget försäkringsbolag och erbjuder således inga bilförsäkringar. Däremot kan du få premiefri självriskeliminering (kostnad självrisk från 1200-1500 kronor per räddning/ assistans beroende på försäkringsbolag – om det är bra eller dåligt får du själv värdera. Midland Garanti På Väg är helt frivillig). Vi måsta teckna en sådan själva och så länge vi har en sådan så ersätter Midland oss för självrisken vid skada i max upp till 10 år/50.000 mil. Svar: Ja, det krävs att bilen är lägst halvförsäkrad. Väljer du endast trafikförsäkring eller att köra helt oförsäkrad gäller heller inte Midland Garanti På Väg och ingen ersättning betalas ut.

Maskinskadeförsäkring: Det vi får av Midland är ingen maskinskadeförsäkring eller maskinskadeskydd. Svar: Nej, Midland är inget försäkringsbolag och erbjuder således inga maskinskadeförsäkringar. Vi måste se till att ha en sådan själva och så länge den är giltig enligt vårt egna bolags regler så ersätter Midland oss för självrisken dock i max 10 år/ 50.000 mil. Svar: Nej, Midland ersätter även oljerelaterade motorskador efter det att maskinskadeförsäkringen löpt ut (gäller före 1 oktober 2007 och efter 1 april 2010) förutsatt att bilen omfattats av maskinskadeförsäkring dessförinnan. Observera att många husbilar valt försäkringform utan maskinskadeförsäkring vilket innebär att bilen ej omfattas av Midland motorgaranti.

Motorgaranti: Motorgaranti är Midlands egna begrepp som används flitigt och som nog är det som är mest otydligt. Även i ditt svar Jonas. Svar: Se fullständiga villkor på www.midlandoil.se fliken garanti. Exakt vad i garantibeviset är det som är otydligt rörande motorgarantin?
Min tolkning av Midlands motorgaranti är att den gäller för reparation av skador som uppstår på oljerelaterade delar som kan konstateras bero på bristande smörjning och där Midlands olja varit orsaken. Ni tar helt enkelt ansvar för de direkta konsekvenserna av eventuella brister på er produkt. T.ex en turbo som havererat p.g.a. dålig smörjning. Vilket givetvis är bra. Svar: Nej, din tolkning är direkt felaktig. Midland ansvar gäller förutsatt att bilen är servad med Midland motorolja enligt tillverkarens intervaller dock minst var 12:e månad. Du som konsument har ingen bevisbörda att visa något fel i produkten, bristande smörjning etc. Däremot måste servicen vara dokumenterad – du kan inte själv utföra oljebytena.
Ej att förväxlas med maskinskadeförsäkring och täcker tex inte brusten kamrem och liknande.. Svar: Helt rätt, Midland motorgaranti gäller oljerelaterade motordelar (de är uppräknade på garantibevisets framsida för att det ska vara kristallklart vilka delar som omfattas).
Fram till Oktober 2007 gällde denna motorgaranti även efter att bilens maskinskadeförsäkring gått ut.
Denna del återinförs nu och från den 1 april 2010 kommer motorgarantin att gälla även efter att den egna maskinskadeförsäkringen upphört. Dock max fram till 10 år/50.000 mil.

Jag noterade också att ni bytte ut villkoren på er hemsida så sent som idag för att reflektera denna nya förändring av motorgarantin med start 1 april.

Jag hoppas min förenkling och summering ovan stämmer. Det vore som sagt väldigt bra om du Jonas kunde bekräfta eller kommentera. Gärna här då jag är övertygad om att fler än jag vill veta.

Genomgående kan vi nog vara överens om att den information som finns om er produkt "Garanti På Väg" är under all kritik och mycket vilseledande. Svar: Nej, Midland är inte överens om det. Dina tolkningar och påståenden får stå för dig. Midlands intresse är att på ett så tydligt och klart sätt ge dig och andra läsare svar på era frågor. Mitt förslag till dig Jonas och Midland är att förtydliga denna så man inte behöver känna sig lurad och förd bakom ljuset när man jämför reklamen och de riktiga villkoren.
Svar: Vi arbetar hela tiden med att få en så tydlig produkt som möjligt. Det säger jag inte som något flosker – produkten med två olika ersättningsmoment, omfattning och inträdesvillkor m.m. – det är ganska mycket information att ta till sig direkt. Samtidigt behöver vi använda skrivningar som fungerar både juridiskt och som ska vara så enkla som möjligt. Den balansgången är inte helt lätt. I garantibeviset från 1 april 2010 tycker vi att nya förtydliganden samt att både assistans och motorgaranti gäller i 10 år eller 50 000 mil är klara förbättringar.

Det värsta som kan hända är ju att man tror man har ett fullgott skydd och så händer något och så står man där med byxorna nere. Svar: Instämmer helt. Därför utvecklade vi Midland Garanti På Väg som en extra trygghet och mervärde då man väljer att vara lojal rörande service av sin husbil.

För oss husbilsåkare är det nog fortfarande bara en sak som gäller: Se till att ha riktiga försäkringar som täcker assistans och maskinskada. Svar: Ja, helt korrekt. Servar du dessutom med Midland motorolja på en Midlandauktoriserad verkstad (se hela verkstadslistan på fliken garanti www.midlandoil.se) har du dessutom självriskeliminering vid driftstopp och motorgaranti utan premie och självrisk i 10 år eller 50 000 mil med möjlighet till högre andrahandsvärde. Men, som sagt, det är helt frivilligt och du får själv ta ställning till hur mycket du tycker det är värt, precis som du gör när du väljer försäkringsbolag (pris för premie, försäkringens omfattning, villkor, mervärden).

Med vänlig hälsning/ Jonas Udd, Midland AB

Hej Jonas.

Kul att du tar dig tid att försöka reda ut detta. Ingen tjänar ju på att det är oklart vad som gäller mellan oss som kunder och er på Midland.

Jag märker också att detta är ett snårigt område även för dig och att allt inte är glasklart. Jag har läst igenom ditt inlägg och får väl en hyffsad bild över vad som gäller även om vissa saker fortfarande är väldigt luddiga.
Jag ger mig på en summering av hur jag förstår läget nu efter era rykande färska uppdaterade villkor. Jag hoppas du kan kommentera om den stämmer eller inte.

Vägassistans: Det vi får av Midland är idag ingen assistansförsäkring. Vi måsta teckna en sådan själva och så länge vi har en sådan så ersätter Midland oss för självrisken vid skada i max upp till 10 år/50.000 mil.

Maskinskadeförsäkring: Det vi får av Midland är ingen maskinskadeförsäkring eller maskinskadeskydd. Vi måste se till att ha en sådan själva och så länge den är giltig enligt vårt egna bolags regler så ersätter Midland oss för självrisken dock i max 10 år/ 50.000 mil.

Motorgaranti: Motorgaranti är Midlands egna begrepp som används flitigt och som nog är det som är mest otydligt. Även i ditt svar Jonas.
Min tolkning av Midlands motorgaranti är att den gäller för reparation av skador som uppstår på oljerelaterade delar som kan konstateras bero på bristande smörjning och där Midlands olja varit orsaken. Ni tar helt enkelt ansvar för de direkta konsekvenserna av eventuella brister på er produkt. T.ex en turbo som havererat p.g.a. dålig smörjning. Vilket givetvis är bra.
Ej att förväxlas med maskinskadeförsäkring och täcker tex inte brusten kamrem och liknande..
Fram till Oktober 2007 gällde denna motorgaranti även efter att bilens maskinskadeförsäkring gått ut.
Denna del återinförs nu och från den 1 april 2010 kommer motorgarantin att gälla även efter att den egna maskinskadeförsäkringen upphört. Dock max fram till 10 år/50.000 mil.

Jag noterade också att ni bytte ut villkoren på er hemsida så sent som idag för att reflektera denna nya förändring av motorgarantin med start 1 april. ;)

Jag hoppas min förenkling och summering ovan stämmer. Det vore som sagt väldigt bra om du Jonas kunde bekräfta eller kommentera. Gärna här då jag är övertygad om att fler än jag vill veta.

Genomgående kan vi nog vara överens om att den information som finns om er produkt "Garanti På Väg" är under all kritik och mycket vilseledande. Mitt förslag till dig Jonas och Midland är att förtydliga denna så man inte behöver känna sig lurad och förd bakom ljuset när man jämför reklamen och de riktiga villkoren.

Det värsta som kan hända är ju att man tror man har ett fullgott skydd och så händer något och så står man där med byxorna nere.

För oss husbilsåkare är det nog fortfarande bara en sak som gäller: Se till att ha riktiga försäkringar som täcker assistans och maskinskada.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jonas,
Tack!

Jag tror du redde ut en hel del med ditt sista inlägg. Till stor del bekräftade du nog vad vi(jag?) kommit fram till så här långt.

Tack även för viljan att reda ut detta. Kanske vi alla lär oss något.;)

Det är uppenbart att du tycker det är glasklart vad som ingår och inte ingår och det kanske är här skon klämmer. Jag har förstått att det är du som har utarbetat denna ”tjänst” och jag vet av egen erfarenhet att det är oerhört lätt att bli hemmablind. Det man själv tycker är självklart…
För en vanlig konsument som tar del av det material som ni och alla era ÅF/verkstäder använder sig av får man väldigt lätt intrycket att bl.a vägassistans ingår gratis från Midland. Det är även lätt att blanda ihop er motorgaranti med maskinskada.
Jag tror andras inlägg i denna fråga bekräftar att det inte bara är jag som tycker det är otydligt.

Även du använder begreppet vägassistans fast det egentligen ”bara” är en självriskeliminering ni står för.
Missförstå mig inte, jag tycker det ni erbjuder är bra och säkert prisvärt. Speciellt nu sedan er motorgaranti åter igen räcker längre än maskinskadan.
Kruxet är ju att man förleds att tro något annat genom ert material. Dels kanske man värderar tjänsten fel när man gör sitt val och dels kanske man sätter sig i en sits där man istället för att få hjälp med självrisken inte har något skydd alls.

Svar: Ja, helt korrekt. Servar du dessutom med Midland motorolja på en Midlandauktoriserad verkstad (se hela verkstadslistan på fliken garanti www.midlandoil.se) har du dessutom självriskeliminering vid driftstopp och motorgaranti utan premie och självrisk i 10 år eller 50 000 mil med möjlighet till högre andrahandsvärde

Detta ditt sista stycke var klockrent och det bugar och bockar jag för. En ny presumtiv kund som läser dessa rader förstår vad det handlar om och skulle man sedan läsa villkoren så är allt tämligen glasklart. Om du tar med dig dessa enkla rader in i ert material tror iaf jag ingen kan förväxla era mervärden med vanliga försäkringar.

Det är ditt val om du vill använda något av denna diskussion positivt för att kanske ytterligare förtydliga och utveckla er verksamhet och era relationer med både nya och gamla kunder.

Jag tror också att alla som följt tråden precis som jag nu fått en klar bild av vad Midland erbjuder.

Tack Jonas

F

F.d. 13353

Guest

Vi beklagar att Midlands hemsida har legat nere under eftermiddagen. Det beror på ett serverbyte som gick snett som bör vara åtgärdat under tisdag morgon.

MVH, Midland AB, Jonas Udd

Hela Midlandsidan funkar inte av någon anledning :confused:

Jojje

F

F.d. 13353

Guest

Tackar för dina och andras synpunkter som vi naturligtvis tar med oss i förbättringsarbetet eftersom ökad tydlighet är något som både Midland, konsumenter och verkstäder tjänar på. Vet inte vart du planerar åka med din husbil i sommar, men önskar här trevlig resa och passar på att puffa för att det inte är fel med någon extraliter av olja och glykol i bagaget!

Vem vet, är själv lite sugen på att prova husbil - vi kanske möts ute på vägarna!

MVH, Midland AB, Jonas Udd

Jonas,
Tack!

Jag tror du redde ut en hel del med ditt sista inlägg. Till stor del bekräftade du nog vad vi(jag?) kommit fram till så här långt.

Tack även för viljan att reda ut detta. Kanske vi alla lär oss något.;)

Det är uppenbart att du tycker det är glasklart vad som ingår och inte ingår och det kanske är här skon klämmer. Jag har förstått att det är du som har utarbetat denna ”tjänst” och jag vet av egen erfarenhet att det är oerhört lätt att bli hemmablind. Det man själv tycker är självklart…
För en vanlig konsument som tar del av det material som ni och alla era ÅF/verkstäder använder sig av får man väldigt lätt intrycket att bl.a vägassistans ingår gratis från Midland. Det är även lätt att blanda ihop er motorgaranti med maskinskada.
Jag tror andras inlägg i denna fråga bekräftar att det inte bara är jag som tycker det är otydligt.

Även du använder begreppet vägassistans fast det egentligen ”bara” är en självriskeliminering ni står för.
Missförstå mig inte, jag tycker det ni erbjuder är bra och säkert prisvärt. Speciellt nu sedan er motorgaranti åter igen räcker längre än maskinskadan.
Kruxet är ju att man förleds att tro något annat genom ert material. Dels kanske man värderar tjänsten fel när man gör sitt val och dels kanske man sätter sig i en sits där man istället för att få hjälp med självrisken inte har något skydd alls.

Svar: Ja, helt korrekt. Servar du dessutom med Midland motorolja på en Midlandauktoriserad verkstad (se hela verkstadslistan på fliken garanti www.midlandoil.se) har du dessutom självriskeliminering vid driftstopp och motorgaranti utan premie och självrisk i 10 år eller 50 000 mil med möjlighet till högre andrahandsvärde

Detta ditt sista stycke var klockrent och det bugar och bockar jag för. En ny presumtiv kund som läser dessa rader förstår vad det handlar om och skulle man sedan läsa villkoren så är allt tämligen glasklart. Om du tar med dig dessa enkla rader in i ert material tror iaf jag ingen kan förväxla era mervärden med vanliga försäkringar.

Det är ditt val om du vill använda något av denna diskussion positivt för att kanske ytterligare förtydliga och utveckla er verksamhet och era relationer med både nya och gamla kunder.

Jag tror också att alla som följt tråden precis som jag nu fått en klar bild av vad Midland erbjuder.

Tack Jonas

F

F.d. 58621

Guest

Stort TACK Roger 67 för ditt ihärdiga arbete med att försöka bringa klarhet i frågan om Midlands s.k. vägassistans och garantier. Jag tycker att du värd en eloge för ditt sätt att skriva tydligt och klart.

Tack även till dig Jonas Udd som svarat och bemött våra synpunkter. Om du och Midland Oil tar tillvara dessa synpunkter och anpassar informationen på er hemsida och era broschyrer så tror jag att det i slutänden kan vara till fördel både för oss konsumenter och för Midland Oil.
V-backen :wink:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Roger, Jonas och alla andra som bidragit till tråden, tack! för ett bra engagemang.

Skulle tro att de flesta frågetecknen är uträtade, kanske inte spikrakt för
egna små tolkningar finns ju alltid, det är väl en del av tjusningen med livet

Jag är bara lite bekymrad att bli återbetalningsskyldig för mitt turbolager
men det får bli mitt problem;)

Hälsningar P-zon

Ps Kanske Jonas känner suget och åker HB i sommar, undrar vilken olja han har i spisen ?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen