F
F.d. 59062
Guest
Hej vi vill sätta in en Micro i vår Dethleffs magic edition över kyl o frys. Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om lämplig Micro?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inget ifrågasättande utan bara nyfiken på vad ni har micron till?
Jag måste ha missat detta.
Konstigt att den gick sönder om den aldrig användes?
Tack för era svar, men jag har ingen möjlighet att ta någon låda utan har ett skåp över frysen som är perfekt men vill ju också att det ska se snyggt och rätt ut. tänkte om det var någon som hade tips på storlek och märke. Har också tänkt en enkel är mest ute efter att tina och värma.
Har en inverterad fundering.
I vår Kabe satte förste ägaren in en mikro (över frysen). En mikro kräver 235 V och ända sedan husvagnstiden så har vi försökt att klara oss utan "landström". Just nu tjänstgör mikron som ett lite väl dyrt förvar av knäckebröd, kex och dagsbehovet av mjukt bröd.
Med en gasolugn så går det ju också att värma färdigmat. Den borde även kunna rosta bröd. Så frågan är om det är en vettig idé eller ej att byta ut mikron mot en gasolugn?
Nu har jag inte kollat upp vad en gasolugn kostar eller hur mycket installationen skulle kosta. Gasol finns ju redan i närheten (kylen och frysen) men det kanske måste vara en direktledning med separat avstängningsventil precis som panna, spis och kyl/frys?
Det är naturligtvis individuellt vad man gillar och använder men det är alltid bra att höra andras erfarenheter innan man fattar sina egna beslut. Man behöver inte göra om andras misstag, utan man kan ju vara kreativ och göra egna nya misstag.
Inser nu att jag har avvikit lite från ämnet så någon adm. får väl flytta mitt inlägg till en ny tråd.