• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Micro simkort

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Hej

Någon här som vet ett bra sätt att få över kontakt listan från vanliga simkortet till ett micro sim ???

Claes
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Micro simkort

Hej, när jag köpte min iphone så fixade killen i butiken detta till mig. han hade en manick av nåt slag där han satte båda korten, sen gick det på några sekunder.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Micro simkort

Hej Någon här som vet ett bra sätt att få över kontakt listan från vanliga simkortet till ett micro sim ??? Claes

Idag synkas telefonlista/adressbok mot datorn eller "molnet" eftersom simkortet endast kan innehålla enstaka nummer med tillhörande namn.

Så ett gott råd är att lagra alla nummer/adresser i telefonens minne.

Ofta räcker det med att spara ett telefonnummer och låta TrueCaller hämta namn, e-postadress, URL och adress automatiskt som nedanstående bild visar.

bild-737417.PNG
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Micro simkort

Knarrevik

Tänk på att här är en som precis släckt elden som jag skickade röksignaler med.

Claes
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Micro simkort

Jag kom ett annat sätt!

Klipp ned det gamla simkortet till micro, med sax eller specialtång, och importera kontakterna till minnet i telefonen. Kör därefter TrueCaller för att få uppdaterade namn och adresser.
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Micro simkort

Tror inte det går då chippen är olika ,men jag tror jag löst det genom att copiera över till tel minnet sen sätta i ett kontantkort markera alla och skicka över till nya telefonen.

Claes
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Micro simkort

Även jag kan bekräfta att det går utmärkt att klippa ner storkorten till microstorlek.
Egen erfarenhet.

Det finns tom små klippare att köpa för några tior.
 
Toppen