K & P Express
HBK Medlem
Vet någon om en däckverkstad i göteborgstrakten som har bra priser på Michelin Agilis Camper. Vill byta framdäck innan stundande Spanienresa.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vet någon om en däckverkstad i göteborgstrakten som har bra priser på Michelin Agilis Camper. Vill byta framdäck innan stundande Spanienresa.
Tack för alla svar.
Kommer att beställa från POPGOM.
Monterat (Euromaster, Exportgatan i Göteborg) och klart: 3182 för 2 däck.
Efter att läst på tråden som handlar om däck från POPGOM http://www.husbilsklubben.se/forums/t96393/ så har jag ändrat mig. Svaret i tråden som Teknikpata fick från Michelin #10 vad det är för skillnad mellan C och CP gjorde att jag ändrade mig. POPGOM hade bara Michelin Agilis med C.
Beställde däcken från Gummigubben i Göteborg, dyrare, 2029kr styck med montering men "rätt" däck. Positivt är att jag har bara ca 500 meter till verkstaden!
Efter att läst på tråden som handlar om däck från POPGOM http://www.husbilsklubben.se/forums/t96393/ så har jag ändrat mig. Svaret i tråden som Teknikpata fick från Michelin #10 vad det är för skillnad mellan C och CP gjorde att jag ändrade mig. POPGOM hade bara Michelin Agilis med C.
Kanske tillfälligt slut, monterar i morgon, i Uppsala; Michelin Agillis CP,
CP enl orderbekräftelse.
För ett eller två år sen tyckte jag att jag ville ha nya framgick. De Michelindäck som satt på då var ganska slitna och jag ville ha bättre vattenegenskaper. Bytte hos Vianor i Gtbg.
Dom rekommenderade Nokian-däck med motiveringen att:
Michelin gör o har gjort väldigt bra däck...men...de har inte satsat ett dugg på att göra dom ännu bättre. Ingen produktutveckling att tala om de senaste 20 åren. Men dyra ändå!!
Det blev de nyaste Nokian-däcken som rullar mycket mjukare och tystare än Michelindäck. Dessutom en hyfsad bit billigare. Har kört bortåt 2500 mil nu o de håller för minst lika mycket till.
Ja, det är möjligt att han behöver.
Men jag blev iaf väldigt nöjd med Nokian-däcken, både funktionen o priset.
Så kan Michelin matcha det så ska inte jag vara omöjlig..