• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MeteoEarth väderapp

Sv: MeteoEarth väderapp

Ja, nu lurade du mig till ett onödigt inköp igen.::D
Som båtfiskare är jag intresserad av vindstyrka och vindriktning och av åskvarning. Hur vädret är i övrigt bryr sig varken jag eller fisken särskilt mycket om. Både SMHI och Yr.No ger bättre översikt vad gäller dessa parametrar.

aake

Vindstyrka och vindriktning är den riktigt bra på men saknar åskvarning, å andra sidan stämmer åskvarningen sällan på SMHI.

image.jpg

Är man intresserad av åska eller till och med åsknörd, rekommenderas www.Blitzortung.org eller www.lightningmaps.org som båda visar kartor med blixtar i realtid. Uppdateras per minut så man kan lätt följa hur ett åskväder rör sig. Gula prickar visar några färska blixtar i Uppsalatrakten.

Kjell L

Bilagor

• Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    11,2 KB · Visningar: 683
Senast ändrad:

Eller Lightning, idag var det måttligt med åskväder främst i södra Europa.
Visar i realtid men det går att förutse vilken bana åskvädret tar.

image.jpg

Nja, måttligt det beror väl på vad man gillar :)
Runt Zagreb är det en del i luften just nu.

Kjell L

Bilagor

• Skärmklipp.jpg
    Skärmklipp.jpg
    33,6 KB · Visningar: 0

Vindstyrka i km/h!
Iofs inte så omständigt att omvandla till begripliga m/s, dividera med 4 så får du ett ungefärligt värde, men jag hittar inget sätt att få appen att klara detta på egen hand.

aake

Snälla Knarrevik, berätta hur du gör! Detta lyckas jag inte hitta och jag är en alltför gammal hund för att kunna vänja mig vid annat än m/s.

aake

Det ser ut som om åskan är på väg mot Knarrevik i Bohuslän!

image.jpg

Nej, den tog en sväng om Orust, följde Gullmarn och far vidare mot Dalsland!

Tillbaka
Toppen