• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Messenger i helskärm

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej,
Då min kompis "lägger" sin Iphone så visas han i helskärm på min dator.
Men det fungerar inte när det gäller just Messenger på några andra fabrikat (?).
//Conny
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Hur kan din kompis iphone komma upp på din datorskärm när han lägger den ner:oops:
Mycket konstigt datorrelaterat har jag varit med om men aldrig sånt här, är det någon form av casting som startar eller?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag antar du menar att du vrider telefonen till liggande visning. På min androidtelefon så får jag liggande format på skärmen med Messenger när jag vrider från stående till liggande.

Men när jag läser lite noggrannare så skriver du Messenger och det är kanske inte detsamma som Google Messages?

//Michael, medlem
 
Senast ändrad:

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Jag antar du menar att du vrider telefonen till liggande visning. På min androidtelefon så får jag liggande format på skärmen med Messenger när jag vrider från stående till liggande.

Men när jag läser lite noggrannare så skriver du Messenger och det är kanske inte detsamma som Google Messages?

//Michael, medlem
Vi tar det från början.
En kompis har en Iphone och jag en dator W10 med Facebook och Messenger.
När vi ringer så visas han i en lodrät spalt på min dataskärm.
Och när han vrider sin Iphone 90 grader (=vågrätt) så visas han på hela min dataskärm utan att jag gjort något
När en annan kompis försökte göra samma sak med en ICKE Iphone, så hände ingenting utan han visas också som innan i en lodrät spalt på min dataskärm
Ytterligare en test med en Samsung gav bara samma lodräta spalt på min dataskärm.
//Conny
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Är det så att Messengerappen inte ger vidvinkel på deras Androidtelefoner när de vrider? Messengerappen i Iphone blir automatisk vidvinkel när man vrider den på sidan, vilket också gör bilden större på din dator.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Jag det verkar vara som du skriver även om de med Androidtelefoner/Iphone själv inte ser någon skillnad utan bara jag på min datorskärm.
Finns det någon inställning man kan göra på en Androidtelefon?
//Conny
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag det verkar vara som du skriver även om de med Androidtelefoner/Iphone själv inte ser någon skillnad utan bara jag på min datorskärm.
Finns det någon inställning man kan göra på en Androidtelefon?
//Conny
Har fastnat i Appleträsket och kan inte så mycket om Android! :) Men det finns andra som kan och kanske svarar!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
På min Samsung/Android så vänder sig bilden om man har den inställningen oavsett vilken app som används; även Messinger.
Hur det beter sig om man skickar över skärmen till en dator vet jag inte.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Tack för rätt svar - men på fel fråga håkansson2 :)
Nu har jag testa med bilder från en Iphone och kommit fram till att vad jag kan se är det inte en vidvinkelbild, utan bara en kraftigt förstorad eftersom jag bara ser samma objekt men tydligare i helskärm.
//Conny
 
Toppen