• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medhjälpare vid datorn

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Medhjälpare vid datorn

Dumle!

Vilken rolig sammankoppling av text o bild!!
Vi fick oss ett riktigt gott skratt...
Gun o Åke
 
H

hianders

Guest
Sv: Medhjälpare vid datorn

Håller med!! Vilka härliga bilder!! Lite nyfiken är han/hon i alla fall på tekniken!!

matte hianders/Inger
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Medhjälpare vid datorn

Är det din papegoja? Vad fin, vad är det för sort? Jag har själv haft blåpannad amazon och grå jacko för många år sen.

/Ludde

Hej Ludde och tackar för detta.......
Ja, det är min..... "Fru Karlsson" som föddes hos mig för ca 12 år sedan, det är en gulnackad amazon och som jag började handmata vid 5 veckors ålder.
Kan förstå att du saknar dina bevingade vänner....

mvh Stig
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Medhjälpare vid datorn

Kul! Jag har haft många fåglar, bl.a. kinesiska näktergalar, sjunger oerhört vackert, kanariefåglar, nymfparakiter, zebrafinkar och massvis med undulater. Jag födde upp undulater i tonåren, handmatade ungarna och sålde sen färdigtämjda ungar.
En undulat tyckte jag allra mest om, saknar henne fortfarande, en ljusblå hona som kunde prata, hon var mitt allt. Blev 19 år gammal, dog av en tumör i krävan. Min älskade Trollet blev så glad när man kom hem, hon var aldrig inlåst, flög fritt i huset. Gick själv in i buren när hon ville sova eller äta. Hon var livrädd för fönster och ytterdörrar, så det var aldrig någon risk att hon skulle rymma. Vi var mer rädda för att det skulle komma in en katt och ta henne.

Fåglar, speciellt papegojor av alla de slag är enormt fina fåglar med stor intelligens. Dom gav mig mycket och hjälpte mig att ta mig igenom 12 års skolgång som var allt annat än en dans på rosor. Jag har mina djur att tacka för att jag är där jag är idag.

/Ludde
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Medhjälpare vid datorn

Hej och tack för dina rader.... det verkar som vi har haft liknande zologiskt hem :msn_laugh:
Har också försökt ha burfåglarna friflygande så mycket det gott, Karlsson tex har aldrig suttit i bur. Fast henne har jag fått lära att inte flyga, och då istället utnytja mig som transportmedel.
Vi har mycket att lära av djuren.... sådant som vi människor har tappat under "resans gång" !
mvh Stig
 
Toppen