• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MB Sprinter 2003

lambretta

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1733
Medlemskap
2025
Funderar starkt på en husbil byggd på originalskåp (CS) nån som har nån koll på kvaliteten på MB fram till 2003? Har för mig att MB fick ordning på rostproblemen först 2004. Nåt annat som man skall kolla när det gäller MB? Bilen har gått 11.000 mil.
Vill gärna ha plus och minus, Tack å hej Lambre:spinny:tta:
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: MB Sprinter 2003

Hur gick det med MB som husbil?
Blev det affär?
Var det inte så att det var mest personbilarna som hade rostproblem nåt/några år??
Men jag tror att MB reglerade detta på nåt sätt.
 

lambretta

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1733
Medlemskap
2025
Sv: MB Sprinter 2003

Jodå, Nu står det en CS Reisemobil Rondo byggd på en Sprinter -03 på parkeringen.
Byggs av en tillverkare i Tyskland www.cs-reisemobile.de , importerades av en handlare i Borås-trakten i våras, den var ju inte direkt lättsåld, så till slut kom det en snål Lerumsbo och la ett bud som han inte kunde motstå.
Bilen har fått mycket bra omdömen i Promobil och verkar vara ett kvalitetsbygge.
Skall bli intressant att testa den på vägarna i sommar.:msn_thumbup:
 
Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: MB Sprinter 2003

Ser ut att vara en härlig PLÅTIS!! :)
Länken funkade inte men jag tror jag hittade rätt sida.
När började de tillverka dessa plåtisar? Min skoltyska är inte så bra.
Lägg gärna upp lite bilder och kommentarer om din HB - tack.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: MB Sprinter 2003

Har du hittat en CS-Reisemobil i Sverige??? Jag som har sökt och sökt efter liknande bilar för att se dem i verkligheten så att man kan avgöra om de kan vara ett alternativ för oss. Var tyvärr inte mogen för plåtisar under senaste husbilsmässan på Elmia. Rondo passar oss inte men däremot Rondo XL skulle kunna vara ett alternativ. . .
Säg mig, fanns det fler "udda" plåtisar hos handlaren?
En Sprinter 2003:a, då har du t.ex. ESP som standard om jag minns rätt. Något som fortfarande är tillval på Ducato & Daily. . . Jag tror du blir mycket nöjd!
Lycka till!
/David med familj
 
Toppen