Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tycker att våran viner/tjuter vid öppning och stängning. Försökte bifoga en video men den har inte rätt ”fil-typ”.Visst hörs elmotorn i luckan en del men jag tycker inte den låter som ett tröskverk...
Det innebär ju att man knappast kan sätta fläkten på ”auto” och ha den igång när man sover. Har däremot inte märkt av att den vobblar.Ja, med tanke på priset så kan man tycka att ljudet skulle indikera lite mer kvalité kanske. På samma sätt så brukar själva fläkten "vobbla" lite billigt.
Riktade upp fläkten till nästan vobbelfri. Men ljudet från luckan får man nog anse vara, som Pålle påpekar "akustisk indikering på att luckan stänger eller öppnar sig".
M.v.h. JANKRO.
Upplevde du också att den lät mycket vid öppning och stängning och att det är skälet till att du kör den manuellt under natten?Det tog mig några dagar att testa bra manuell inställning efter aktuell väderlek för att slippa "auto" läget nattetid.
Vad är det för ventilationsgaller du avser? Finns det några som är ”inbrottssäkra”?Auto-läget, kombinerat med stora ventilationsgaller i förarhyttens dörrfönster som släpper in mängder med utomhustempererad luft, ger ett behagligt inomhusklimat om man tvingas lämna bilen några timmar mitt på dagen – speciellt om man lyckas hitta en P-p jats i skuggan.
Pålle
Alternativt öppna främre taklucka ett par cm
Tror det är svårt att hitta till helintegrerade?Det finns "skräddarsydda" ventilationsgaller som kläms mellan sidoruta och dörrbåge. Googla på "lüftungsgitter ducato", så kan du hitta bra bilder som visar hur det fungerar. Är lika "inbrottssäkra" som sidorutan...
Pålle
Tror det är svårt att hitta till helintegrerade?
Kjell
Tackar för alla svar. Har fått tillräckligt med förslag för att veta hur jag skall lösa problemet och stänger därmed tråden.Har monterat en Maxxfan takfläkt i husbilen. Allt fungerar som det ska men..... vid öppning och stängning av luckan så låter den som ett mindre tröskverk. Skall det vara så?
Kjell