• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Maxrap

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.029
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej fiske vänner....

Egentligen är det denna sidan jag skulle skrivit om min resa på då jag snart har fiskat i 3 år längs medelhavets kust och hav....
Just nu gåår jag och väntar på att kinigosen (doradon) skall komma nära land så att jag kan fånga min första dorados....under tiden fångar jag lutsus (barracudor) alt mellan 0.5 -2 kg än så länge.... men jag har sett riktiga monster på säkert 5-7 kg.... jag spinnfiskar barracudor med RAPALA MAX 15gr. Nu undrar jag om någon i klubben har samma erfarenheter med Rapmax som jag har..... den lägger sig gärna på sidan.... 50% av utkasten blir dåliga då kulan har fastnad i rapmaxen... färgen flagnar av..... eller så sliter krockarna av färgen i kasten.... och det blir ett cirkelformad mönster på rapmaxen....krockarna fastnar på kroppen i kastet....och vid vevstopp skall den ligga vågrät.... men vid flesta stoppen ställer den sig lodrät... Annars är det det bästa spinnbete jag vet, tagit en massa olika fiskar med maxprapen...bl.a en amberjack.... och även en stor sköldpadda... jag har ca 10-12 olika färger på mina maxrap.... men jag är så förbannad trött på att de håller så dålig kvalitet.... och kostar mellan 15-20.-€ st... bättre kvalitet tycker jag man borde få för pengarna....
Är det någon som har erfarenhet av maxrapen är jag tacksam av att höra hur ni upplever maxrapen....

Kram Peter & Wovi
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.648
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Maxrap

Aha Maxrap är ett fiskedon. Jag som trodde det är något som uppstår när Muskatten fångat och ätit allför många möss!
// Göte J
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Maxrap

Hej Peter, du får väl skicka dina trasiga Maxrap till Rapala i Finland tillsammans med ett
brev om vad du tycker du borde fått för pengarna, visst gör dom bra och fungerande
beten, man får fisk, men jag har alltid tyckt att deras wobblers är mycket högt prissatta,
och det finns alternativ!

Skitfiske på dig Peter :)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.029
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Maxrap

Godmorgon StorDansk.... Jag har varit i kontakt med rapala i Sverige.... inget hände.... så 1 1/2 månad senare skrev jag ett nytt mejl..... då fick jag svaret att han hade vidarebefordrat mitt mejl till Finland..... och det är nu över en månad sedan.... kanske Finland var hans "papperskorg" :twitcy:..... jag har förlorat några av de dåliga rapmaxarna.....men köpt 8 st nya,från Litauen som jag inte har hunnit testa än..... och för att jag ville se om jag köper från annat land om de också har defekter... det kan ju vara så att Rapala har sänt skit till grekerna, men jag kör till Kalamata nu på lördag och då tänkte jag köpa några nya härifrån för att se om de fortfarande är dåliga... just nu är det fisket som är dåligt, antagligen är det värmen som jagar bort fisken.... men en fisk gillar värmen och det är doradon, den trivs bäst i temp på 25+ och uppåt... så den bör snart komma hit, de jagar små sargana (horngädda) och i går såg jag 3 st på ca 20 cm.... så när det är gott om sargana, då kommer doradon och gofarin (blåfisk) för att äta av smörgåsbordet....Och då vill jag vara där med mina maxrapar.... för om allt fungerar så är de nog de bästa wobbler jag köpt... förutom en som kom från japan, den kostade 20.-€ och liknade maxrapen... men den var kanon att kasta med inte en enda gång strulade den, så det går att göra bra kvalitet om man bara vill....

Kram Peter & Wovi

Hej Peter, du får väl skicka dina trasiga Maxrap till Rapala i Finland tillsammans med ett
brev om vad du tycker du borde fått för pengarna, visst gör dom bra och fungerande
beten, man får fisk, men jag har alltid tyckt att deras wobblers är mycket högt prissatta,
och det finns alternativ!

Skitfiske på dig Peter :)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.029
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Maxrap

Hej Stor Dansk...

Du vet precis vad man säger här nere..... HA..ha hahha.... sorry att jag inte svarat dig tidigare

Varma hälsningar
Peter & Wovi

Hej Peter, du får väl skicka dina trasiga Maxrap till Rapala i Finland tillsammans med ett
brev om vad du tycker du borde fått för pengarna, visst gör dom bra och fungerande
beten, man får fisk, men jag har alltid tyckt att deras wobblers är mycket högt prissatta,
och det finns alternativ!

Skitfiske på dig Peter :)
 
Toppen