• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Maxi 3600 Bränslecell

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2026

Hej, någon som använder Maxi 3600 och kan ge lite erfarenhet utåt?

Tål den minusgrader mm?

Sv: Maxi 3600 Bränslecell

Finns den att köpa nu? Narbonne Accessories som ska vara huvuddistributör har den inte kvar på webben. Det italienska dotterbolaget Exergy som utvecklat o skulle tillverka har ju haft stora lönsamhetsproblem precis som moderbolaget.

Hur gick det med den gasoldrivna bränslecellen som någon tillverkare höll på att testa för några år sedan?... Någon som vet?

JANKRO.

Truma viste et fungerende eksemplar av sin gasol-drevne på messa i Düsseldorf for et år siden. Jeg spurte etter den på Alde/Truma på Elmia, men de hadde endast brosjyren - hadde ikke fått utstillingseksemplaret til messa.
Påstanden var at den skulle komme i salg i løpet av våren 2011 - har ikke sett mer til den. Det de har hatt mest problemer med er filteret som fjerner forurensninger fra gasolen før prossessen starter. Det finnes andre komersiellt tilgjengelige LPG-brenselsceller, men de er store enheter som jobber med meget høy temperatur og en oppstart-tid på rundt 24 timer. Truma jobber med en moderat temperatur og ca. 30 min oppstart.

Litt mer info på Truma - VeGA fuel cell - staus er fortsatt under utvikling.

For de større systemene for hjemmebruk Ceramic Fuel Cells Limited - her finnes det flere!

Tillbaka
Toppen