• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mavic Pro - bilder och video

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mavic Pro - bilder och video

Snapseed.jpg
Rixö med stenbrottet i bakgrunden.
Rixö stenbrott var skandinaviens största stenindustri.
På 1920-talet sysselsatte det runt 1000 personer.
Nu är stenindustrin nedlagd men mycket vittnar fortfarande om den verksamhet som pågick här.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mavic Pro - bilder och video

[YOUTUBE]uwPnReqRepo[/YOUTUBE]
För säkerhets skull gjorde jag inga längre flygturer vid första gången.
Testade inställd maxhöjd på 120 m.
Alla inställningar som att hitta satelliter, ställa in kompass, Return to home och Ready to go ställdes in helt automatiskt.
 
Senast ändrad:

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Sv: Mavic Pro - bilder och video

Hej, fin kvalitet och stadigt säkert. Behändigt att det viktigaste värden ställde in sig själv! Nu blev jag så jäkla sugen så jag smäller iväg en beställning på denna makapär. Tack för fin info.
/Matti:)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Mavic Pro - bilder och video

Knarrevik, vart köpte du den? Är du nöjd? Stor skillnad mot en Phantom?

/Ludde som också är flygsugen igen :D
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mavic Pro - bilder och video

Knarrevik, vart köpte du den? Är du nöjd? Stor skillnad mot en Phantom?

/Ludde som också är flygsugen igen :D

Jag sökte på Prisjakt, just den dagen fanns den på Komplett, nästa dag hos någon annan.

Den är extremt lättanvänd och efter en uppdatering via min iPhone värmde den upp och var ready to go. Det som imponerade var gimbalens följsamhet och den lilla kamerans skärpa. Jag har hittills endast använt 4K som dessvärre inte tillåter digital zoom vad jag förstått. Jag har ännu inte gått igenom alla inställningar, de är många.

Beträffande Phantom har jag en billigare variant (fc40) som jag bestyckat med gimbal och GoPro men drönaren är rena stenåldern och en jätte i jämförelse.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Jag kollar på DJI Spark orsaken till det är at jag vill ha en liten drönare som är lätt att ha i ryggan vid vandring.
Vad jag kollat så visst skillnad är det mellan Mavic Pro och Spark men tror att Spark passar oss bättre.
DEt jag även kollat på är redigeringsprogram och det är en djungel. Programmet skall vara enkelt att sköta och behöver inte ha en massa lull lull utan det man behöver. Finns förslag.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Du vet väl att DJI nyligen släppt en liten drönare som är klart överlägsen Spark?
Den heter Mavic Air.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Hej Anders long time no see :)

Du verkar ha bättre väder än jag, här är det -5 just nu och jag har varit så flygsugen länge, men väntar tills det blir lite varmare.
Tittar och prenumererar på många drönar filmer på Youtube, riktigt roligt att se faktiskt.

Hoppas vi ses i sommar för min Mavic ska vara i luften mycket....

ha de gott!
Bosse

ps ser nu att bilderna är från april 2017, hehe
 
Toppen