• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Matt gelcoat

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.562
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Har glasfiberbakdel (gelcoat) på min husbil. Den är mycket matt i ytan testade att tvätta och sedan vaxa. Men det blev inte så mycket bättre. Hur gör jag för att få en högblank yta. Rubbing eller? Kom gärna med förslag på vilka märken och typer ni rekommenderar.
Ha det
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Matt gelcoat

Man brukar använda Autosol för att få upp glansen på gelcoat. Är det grövre problem, så gäller våtslippapper, men det hoppas jag att du slipper (jobbigt)
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Matt gelcoat

Hej gå in på någon båtbutik och kolla eller om du går in på nätet här är en hemsida www.seasea.se men det finns ju mera sidor.Dom har t.ex Hempel.. boat rubbing paste.. polerar hårt matterade gelcoatytor.för hand och maskinpolering art nr 21652..liten burk (tub)139kr..

Sedan har dom. custom marine polish. specialpolish som rengör,polerar och skyddar i ett moment.För användning på oxiderade gelcoat eller lackerade ytor hand eller maskinpolering (Hempel) art nr21776../0.5liter 114kr. man får ju alltid upp bättre yta vid maskinpolering efter något av dessa moment innan så bör man anv något gott vax för att bevara ytan lite längre ex turtle extremvax(nano) men det finns ju rätt många märken att välja mellan.Soliga hälsningar Håkan
 
Toppen