• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Masmovil och internetdelningen i Ipad:en?

Lasse o Laila

HBK Medlem
Kommun
Jörlanda
HBK-Nr
7687
Medlemskap
2026
Har ett Masmovils mobila internetabonnemang till min IPad. Märkte att nu när jag skulle internetdela -det gick inte! Får felmeddelandet, kontakta Orange Espana för att aktivera internetdelningen på det här kontot!

Efter mailkontakt med Masmovil så säger dom att problemet ligger i Ipaden!

Finns det någon som vet hur man skall lösa problemet?
Hälsningar Lasse

Sv: Masmovil och internetdelningen i Ipad:en?

Jag har Masmovils sim i min router och delar ut till våra telefoner, Nexus7 och min laptop utan problem. Jag behövde inte aktivera något.

Apple har i sammarbeid med endel teleoperatører lagt inn kode som sjekker med telebolaget om det er ok å dele ut sambandet. Enheter som bruker eksterne 3G/4G modem har ikke muligheten til å gjøre slikt. Android har heller ikke koden i basis utgave. Routere burde heller ikke legge inn sperren det bryter med prinsippet for en router.

MasMovil-internet går inte att dela ut från iPad eller iPhone som Knut säger. Mig försökte de lura att det gick, jag bad dem visa det innan jag köpte, och; det gick ju inte, inte ens med att kontakta Orange.

Det är annars lika med de flesta spanska operatörer! ((Yoigo går om man kan detta med att lägga rätt APN i internetdelning, fast de säger att det inte går). Tur att det gick via androiden..

hälsning
jyrki

Har en HTC Android telefon som jag har internetdelning i. Var inne hos Masmovil i Albir för en vecka sedan där dom fixa så att det fungera.

Janne

Tillbaka
Toppen