• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marocko

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Hej alla vänner!

Jag är just nu i Sidi Ifni, ca 12 mil söder om Agadir. Är på camping El Barco. Stannar nog här en eller två veckor ytterligare.

Är ni i närheten så kom in.

Kör sedan till Guelmin, därefter mot kusten igen. Tan - Tan, El Outia. och Akhfenir. Dessa ställen var jag till i januari / februari i år. Upplevde då inga problem.



Är det någon av er som har varit längre söderöver så är jag mycket intresserad av att läsa hur ni har upplevt det.


Har ni varit i Tarfaya, Laayoune, El Marsa eller Dakha?

De sista platserna ligger i Västsahara. Har ni haft problem där?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej alla vänner!

Jag är just nu i Sidi Ifni, ca 12 mil söder om Agadir. Är på camping El Barco. Stannar nog här en eller två veckor ytterligare.

Är ni i närheten så kom in.

Kör sedan till Guelmin, därefter mot kusten igen. Tan - Tan, El Outia. och Akhfenir. Dessa ställen var jag till i januari / februari i år. Upplevde då inga problem.



Är det någon av er som har varit längre söderöver så är jag mycket intresserad av att läsa hur ni har upplevt det.


Har ni varit i Tarfaya, Laayoune, El Marsa eller Dakha?

De sista platserna ligger i Västsahara. Har ni haft problem där?
Jag körde ner och var en vinter till Dahkla för att fiska (2017-18 tror jag det var) , körde även ner till Bir Gandouz nära gränsen till Mauretanien.
Då höll de på att bygga en ny väg och som i dag borde vara klar så du slipper köra zig zack :twitcy:
Ända nackdelen idag så långt nere kan vara att få tag på vatten, den sista "vattenstation" ca 10 mil söder Dakhla byggdes om när jag var där, och de berättade att efter ombyggnad så kommer inga husbilar längre att få vatten...
Däremot kan man få vatten från restauranger i Dakhla efter att man har ätit en god lunch..

Sen som jag ser det så är West Sahara säkrare än själva Marocko.
Jag blev utsatt för ett rån o mordförsök i Tiznit (Marocko) och blev väldigt dåligt bemöt av den Svenska ambassaden.... Och även av vissa medlemmar här på hbk...
Här kan du läsa om överfallet


Jag skulle gärna vilja åka ner till W S. igen och då till el agrulp 10 mil söder Dakhla för att fiska stor cuttlefish....
Lycka till till med resan...

20180302_120013.jpg
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Tack Muskatten!

Jag läste om ditt öde när du skrev det.

Hoppas nu att du är helt återställd och mår bra. Har färstått att du lämnade Marocko och återvände till Grekland och även till Skåne under pandemin.

Var är du nuförtid?

Vänliga hälsningar

Gösta
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack Muskatten!

Jag läste om ditt öde när du skrev det.

Hoppas nu att du är helt återställd och mår bra. Har färstått att du lämnade Marocko och återvände till Grekland och även till Skåne under pandemin.

Var är du nuförtid?

Vänliga hälsningar

Gösta
Hej Gösta... Jodå ärret syns knappas nu.. När man börjar bli skrynklig och äldre. :twitcy:
Den största skadan skapade den svenska ambassaden i rabatt.... Den kommer aldrig att läkas helt.... Och det är den största anledningen till att jag inte vill vara i Sverige.... Inte "mitt land" längre....
Men som jag tänker ändå.... Detta var nog guds mening :yes:
För annars hade jag ju inte suttit här (Sagriada Gr.) och fiskat calamari :twitcy:

Jodå jag åker varje sommar hem till skåne eftersom nu besiktigas ju husbilen varje år :yes:
Det blir också en tur - 23, åker härifrån i slutet av maj...
Så får vi se vart nästa resa blir (kanske West Sahara) om jag inte får sålt husbilen
Sköt om dig så kanske vi ses en dag på vägen ;)

Och God Jul och Gott Nytt år till er alla.

På ett foto ser du ett av mina tre fiskespö, än så länge har det inte blivit något, jag tror vattnet är för varmt... Calamari kommer nära land när vattnet är kallt.
På andra fotot ser ni hamnen i Sagriada, de har iallafall lite julstämning...

Medan jag satt och skrev detta så fick jag ett napp...... Det var ingen calamari.......... Utan en fin bläckfisk på ca 1,5kg, den blir en fin julmiddag :twitcy:

IMG_20221214_202907.jpg

IMG_20221214_203638.jpg

IMG_20221214_204010.jpg
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Toppen