• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markistvätt

F

F.d. 17941

Guest
Kanske detta ämne varit på tal tidigare, JAG vet inte detta.
Våran markis är både " skitig " och har fastmanglade insekter på undersidan i stort antal , hur hanterar jag detta , måste jag montera ner hela härligheten för att tvätta bort det !
Vad finns det för bra tvättmedel ?
/ Lasse /

F

F.d. 58622

Guest
Sv: Markistvätt

Hej!

Jag tog insektsmedel som man normalt har på bilens front. Det löste upp allt. sedan vanlig biltvätt efter.

Hälsningar
Hans

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej

Jag jobbar på ett båtföretag vi tvättar båtkapell med ett medel som heter Ship Shape kanske funkar på markis jag har inte provat dock.

//Bosse

F

F.d. 50069

Guest

Hej

Jag hade en gammal lurken Markis för många år sedan på en husbil som jag fick i ett byte. Markisen var jättesunkig fast hel.

Jag fällde ut Markisen och fixade till ett par bockar så jag kom åt på översidan också.
Blåste på en flaska Turtle Plastmöbeltvätt på varje sida och sedan körde jag igång med en levang som jag dränkte vartefter i såpvatten.

Sedan högtryckstvätten med BRED stråle, skiten bara rann av och efter ett par dagars torkning så blev markisen ......inte som ny, men jäkligt mycket bättre.

Så grejen med den lurkmarkisen var Plastmöbeltvätt och såpa:msn_laugh:

Anders

roenn

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3163
Medlemskap
2025

Hej!
Jag har använt Delta Fritid och en biltvättborste med skaft. Stod på en liten stege och sprayade på, sen borstade lite och sköljde med vatten.Klart och rent.
/Rolf

Toppen