• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markisen läcker vatten

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej råkade ut för ett häftigt regn i dag och märkte att markisen läcker vatten mellan väggen och markisen det rann vatten längs väggen på flera ställen, har inte märkt detta på mina tidigare bilar.
Hur är det på Era bilar? Skall jag reklamera detta
Ha de Paffw

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025
Sv: Markisen läcker vatten

Det fins en tätningslist att sätta mellan bil och markis. Det fungerar med en lagom tjock slang också.
Borde kanske vara monterat vid leverans, men det är det oftast inte.
bosse b
TÄTNINGSLIST MARKIS 4,0 METER

Senast ändrad:
F

F.d. 30166

Guest

Jag råkade ut för samma sak. Reklamerade detta till den auktoriserade firman.
Tätning gör vi aldrig, sa dom.
Efter att jag påstod att på mina tidigare husbilar tätning fanns så gjorde dom en tätning mellan vägg och markis.

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Jag har lagt bottningslist som man använder när man skall foga runt fönster och dyl i skumplast mellan bil och markis

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026

Shopping på Biltema(feiltema), kjøp to-tre patroner med hvit marinetetning. Vask rent med f.eks sprit. Fyll den åpne fugen mellom bil og markise med dette. Spray på litt såpevann og dra fingeren bortover fugen slik at den blir jamn og pen.

pris ca 150,-. og mye penere enn den gummilista.

:mcride:

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Tack för svaren, nu är vi hemma så nu var jag upp ock tittade det är en aluminum list men det saknas gummi tätning mellan listen och väggen så det är klar att det läcker vatten
Jag tror att jag gör som Rusken föreslog. Fixar nog detta själv
Ha de Paffw

Bilagor

• 017.JPG
    017.JPG
    1,7 MB · Visningar: 33
  • 020.JPG
    020.JPG
    1,5 MB · Visningar: 31
  • 022.JPG
    022.JPG
    1,5 MB · Visningar: 32
F

F.d. 53012

Guest

Billigt tips som vi har haft i 4 år utan problem är att ta dom isoleringsrör som man sätter på kopparrör och skär till en lagom vinkel och trycker ner emellan. Bra eftersom dom inte tar till sig nämnvärt av vatten och man slipper vattenrinn på väggen.

Toppen