• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markis

Karlsson201

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19546
Medlemskap
2024
Hej! Jag är alldeles ny som husbilsägare och har en fundering. Har en Bürstner Nexxo -13 (inköpt i Tyskland) och min fråga är: skall man ha några stöttor när man fällt ut markisen? Hoppas att någon vet!

Lars-Gunnar

Sv: Markis

Du skall sätta dit stöttorna så snart du kan när du vevar ut markisen. Annars blir det för stor påfrestning på infästningen i husbilen.
Omnistor rekommenderar att man bara vevar ut den någon meter innan man avlastar den med stöttor.

Kolla så att du redan har stöttor, infällda i framkanten på markisen.

Stöttorna brukar sitta fastklämda undertill i markisens framkant. Så gör dom på vår markis.

Bennie

Stöttor finns det väl på 99% av alla husbilsmarkiser i nån form:), men är man inte riktigt van så är de lite "gömda", samt lite pillgt att hantera dem innan man blir van! Sen går det blixtsnabbt;)

Tillbaka
Toppen