• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markis som inte går in helt på ena sidan

anela25

FD HBK Medlem
Kommun
Grästorp
HBK-Nr
37755
Medlemskap
2024
Hej har problem från ingenstans att markisen inte riktigt går in i boxen pä hö sida , från mitten o bak mot höger sidan, aldrig hänt förut dock står vi ganska ojämnt och lutar åt vänster o framåt, kan det ha med saken att göra? Thule omnistor från 2019.
( drog in markis pga det skulle bli kraftiga vindar och upptäcker då det)
Mvh Anette

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025
Hej har problem från ingenstans att markisen inte riktigt går in i boxen pä hö sida , från mitten o bak mot höger sidan, aldrig hänt förut dock står vi ganska ojämnt och lutar åt vänster o framåt, kan det ha med saken att göra? Thule omnistor från 2019.
Mvh Anette
Rulla ut max o in igen några gånger löser nog det .
Ev. Håll emot lite på sidan som nu gått helt in.
Händer om det blåser eller man står snett .

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Mvh Anette
Kan vara att markisduken inte är centrerad på yttre skenan, det finns troligen en liten skruv som håller duken, lossa denna och dra duken så den sitter rätt ,ungefär lika mycket spel på båda sidor, skruva tillbaka låsskruven.

Alasjö

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
17998
Medlemskap
2025
Då jag råkade ut för detta fanns det ett litet veck på duken i ena kanten inne vid rullen. Svårt att upptäcka men då jag fick bort vecket så var problemet löst

anela25

FD HBK Medlem
Kommun
Grästorp
HBK-Nr
37755
Medlemskap
2024
Vi står på en skogig plats med massa barr ja såg låg ovanpå duken så kanske det ? Glipar nog minst 3-4 cm från mitten o ut

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
På vår bil med samma problem var det en fråga om att rengöra och smörja upp mekanismen i var ände.

Efter en stor dos bräklean för rengörning och kjedjespray funkar vår markis fortfarande efter några år.

anela25

FD HBK Medlem
Kommun
Grästorp
HBK-Nr
37755
Medlemskap
2024
Tänker bilen är bara 5 år och vi har inte haft ute markis mer än max 5 ggr I vår ägo.
Så kanske att den gått in snett ? Duken lång lite omlott när vi rulla ut idag

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Jag förstår inte vad Ingmar Stenmark har med ett eventuellt fel på en markis. Stenmar åkte väl skidor tror jag och det verkar långsökt att hålla på med skidor för att fixa en markis.

Till anela25, #2 betyder inlägg nummer två i tråden där det tipsas om att veva ut markisen till max och sedan in ingen ett par gånger.

//Michael, medlem

anela25

FD HBK Medlem
Kommun
Grästorp
HBK-Nr
37755
Medlemskap
2024
Jag förstår inte vad Ingmar Stenmark har med ett eventuellt fel på en markis. Stenmar åkte väl skidor tror jag och det verkar långsökt att hålla på med skidor för att fixa en markis.

Till anela25, #2 betyder inlägg nummer två i tråden där det tipsas om att veva ut markisen till max och sedan in ingen ett par gånger.

//Michael, medlem
Tack

Kaisjo

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
39349
Medlemskap
2025
Hej , jag har samma problem som du, helt plötsligt rullar den in snett. När den är utrullad 1,5 m skiljer det 13cm på h/v sida. Har försökt rulla ut helt ett antal ggr samt lossat armar och kännt om det kärvar men fortfarande samma problem. Har du hittat någon lösning?

Toppen