• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marholmen konference och spa

Spacewagon

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
30388
Medlemskap
2024
Angående nya ställplatsen Marholmen spa & konferens
Kom dit idag och hade bokat 2 platser. Vi skulle vara dom första som tog i bruk platsen. Åker upp och betalar 350 kr. Kommer ner till platsen som dels inte är klar, och som består av ett grusplan. I dom 350 kr ingår el, latrintömning och gråvatten. Ingen servicehus. Byggnaden som ser ut som ett servicehus är tydligen ett förråd fullt i skit. Det är inget färskvatten att fylla. Det är ingen utsikt! Man undrar ju vad det är man betalar för. Omgivningen vid och runt spa't är säkert toppen. Men det är ju inte för det man åker dit. Jag kan visst betala 350 kr för en ställplats, men då förväntar jag mig bra mycket mer än detta. Tyvärr kommer det inte komma ett servicehus heller enligt personal i receptionen.
Behöver ingen lyx, men en toa och rent vatten kan knappas räknas till det, inte i denna del av världen allafall.
Känner mig en aning kränkt över att dom tror dom kan ta grovt betalt av oss som åker husbil!
Rekommenderar inte denna platsen, dom får sänka priset och se över vad folk är villig betala för.
När jag sedan åker därifrån för att be om pengarna tillbaks så hör jag ett krasande på bilen.
Trädgrenar släpar på taket..
Antenner.Ac agg .Solceller.
Bör vara rensat 4 M upp om man ska ta in husbilar.
Otrolig inkompetens av den som skapat ställplatsen.
Mitt tips..
Åk Inte hit.....
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
329
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Härligt att se branschen utvecklas. Alla kan få sina drömmar o önskemål tillgodosedda...för vi har ju olika preferenser. Detta var tydligen inte era drömmar?
 
F

F.d. 58689

Guest
Har inte varit på stället som tråden gäller, men rent generellt får jag nog hålla med TS lite. Det dyker upp många små diskreta husbilsskyltar i vägkanten, utan förvarning precis vid avtagsvägen, så man inte har en chans att hinna se den och svänga av.
Swemestern har gjort att många börjat "skära guld med täljkniv" och få lättförtjänta extrapengar, bl a genom att öppna ställplatser och det skiljer väldigt mycket i priser. Ibland kostar det 200kr bara för platsen, med i bästa fall en papperskorg bredvid som enda "service", men på andra ställen kan du få tillgång till både el, toa, dusch, fyllning och tömning för samma pris!!
Platser med sjönära läge, ligger självklart på topp vad gäller prissättning.
Det vore önskvärt med en något "jämnare" och mer likvärdig prissättning, vilket tidigare diskuterats i andra trådar här på forumet.

Tur att vi alla är olika och att det finns många platser att välja på, så att alla kan få något som passar ju dem!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen