• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Manual på svenska - Kathrein

L

Lelle_22

Guest
På min "nybörjarhusbil" Burtsner t640, -05, en gång privatimporterad, finns en Kathrein Bas 60-antenn med Shapeg sat-peil-mast samt en Kathrein-Satelliten-Receiver UFD 345. Allt väl, till dess jag skall försöka använda den... Manualen till mottagaren är på tyska, ett för mig omöjligt språk, utom när jag beställer öl på kneipen.
Känns i nuläget som om jag skulle vilja montera bort alltsammans och skaffa en vanlig rundstrålande tv-antenn men jag förstår att det jag har tydligen är dyra, fina grejer.

Finns dett månne någon här som har en svensk eller engelsk manual eller finns det någon som kan hänvisa till någon (webbsida) som har en dylik?

Lelle_22
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Manual på svenska - Kathrein

http://www.kathrein.de/de/sat/produkte/doc/9985729.pdf skulle gi deg en engelsk utgave av brukermanualen.

Ellers så er det 2 importører i Sverige:

[FONT=Arial,Helvetica]Schweden[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]AB Intensa[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]P.O.Box 1253[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Vasavägen 76[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]S 18124 Lidingö[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Fon: +46 8 767 0195[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Email: intensa@intensa.se[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Fax: +46 8 765 2256[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Internet: www.intensa.se[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Schweden[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Elektroskandia AB[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Norrvikenleden 97[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]S 19183 Sollentuna[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Fon: +46 8 923 500[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Email: kundsupport.teledatasakerhet@elektroskandia.se[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Fax: +46 8 923 980[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Internet: www.elektroskandia.se[/FONT]
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Manual på svenska - Kathrein

Man tackar knugrone allra ödmjukast!

Den engelska manualer är nu utskriven.
En del oförståeliga fackuttryck blir det ju förstås men jag får väl gissa vad de betyder.
Skall försöka springa igång "tjock-tvn", en Thomson, som säkert väger 10 kg.:)
Lelle_22
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Manual på svenska - Kathrein

Hej Lelle.

Har precis en sådan anläggning, men kör den mot min Canaldigitalbox hemifrån.
Använder en parabolsignalsökare från Clas i sjön. Anm: inställningen är mycket kinkig, det gäller att på milimetern få rätt vinkel på elevation. Med träning går det ganska lätt.
En kompas är också till hjälp.

OBS fri sikt söderut inga höga tallar mm ivägen.

Jägarn
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Manual på svenska - Kathrein

Tack Jägarn!
Skall kolla Clas katalog på momangen.
Lelle_22
 
Toppen