• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Madrass :)

A

Afdragon

Guest
Hej svejs alla damer!!!
Vi har nyss skaffat husbil o inte hunnit iväg på vår första tur än. Skulle vilja ha svar på en fråga: Var har ni köpt bäddmadrass?? Vi har en Carado T345:yes:. Det är ju en "sned hörna" på den fasta sängen där bak:confused:. Som kvinna så vill man ju ha allt klart innan första turen eller hur??:D
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Madrass :)

Hej!!vi har köpt våran på Jysk ,och sen sytt av för hörnet med en vanlig symaskin ,tar man en tjock bäddmadrass kan säkert hitta någon som kan sy i den, Lycka till !!!
 
A

Afdragon

Guest
Sv: Madrass :)

Tack för svaret men har kollat på Jysk också. Måtten stämmer ju inte så bra. Madrassen jag behöver ska va 130 -200. Det finns kanske fler modeller och mått på Jysk än vad som står på hemsidan?
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Sv: Madrass :)

Vi har också en Carado och köpte på Jysk 6cm tjock och 1,60 x 2,00 öppnade den och kapade till först på längden sen snedhörnet med en vass kniv. Tänkte sy upp tyget men det ligger fint invikt på undersidan än i dag efter två säsonger. Ett tipps är att satsa lite till och köp en med memory skum madrass, tror jag ska göra det nästa år. Lycka till:spinny:
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Madrass :)

Vi gjorde precis samma som Rosberg.
Handlade en av Jysks tjockaste och skar ner den en aning och kapade hörnet.
"Flärpen" som blev över vek vi bara in under och är kvar så än idag utan att ställa till besvär.

Se bara till att köpa en madrass med blixtlås runt kanten så du får ut själva madrassen och kan skära ner den i storlek ;)
 
A

Afdragon

Guest
Sv: Madrass :)

Tack för alla tips:D. Får väl ta en tur till Simrishamn o Jysk i helgen då ;). Kanske vi ses på vägarna om inte denna sommar så nästa :).
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Madrass :)

Vi måttbeställde hos ett företag i Lagan (hittade adressen vid rastplatsen). De var mycket proffsiga och trevliga och vi kunde hämta ett par dagar efter. Inte var det särskilt dyrt heller.......
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Madrass :)

Hej jag beställde min på Rips i Tomelilla Måttad och klar.
Ligger lika bra på den som i sängen hemma
MVH
Inger och Conny i Svenstorp
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Madrass :)

Har köpt madrass vid två tillfällen på IDEA i skåre, kallskum, dom syr även upp..
mvh
KaMa1
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Madrass :)

Om man har tillgång till en bandsåg, så är det ett vädigt smidigt sätt att skära till skumgummimadrasser med. Jag gjorde så med en madrass från Tysk.
// Göte J
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Madrass :)

Vi har en fransk säng och köpte en bäddmadrass på IKEA, öppnade upp yttertyget med dragkedjan och sen skar vi madrassen med en brytbladskniv, det skar som i smör!!

Överskottstyget skulle vi först klippa och sy in men det ligger klockrent fast under madrasen efter invikningen..

Precis som några andra har gjort om man läser tidigare inlägg..:)
 
A

Afdragon

Guest
Sv: Madrass :)

Ok!!! Var på Jysk idag o köpte madrass men det blev en sväng in till Rips också. Köpte ett set med grytor. Kan ju va bra o ha :yes:. Nästa inköp o det som fattas nu är bara förtältsmatta. Dom va väldigt billiga med dom så......:)
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: Madrass :)

När vi köpte husbil våren 2011 beställde vi en måttsydd madrass från Täckfabriken i Vittaryd (ligger mellan Ljungby och Halmstad). Vi fick tipset av en husbilsförsäljare i Alvesta. Madrassen är 3x130x193 cm och kostade 1063:-.

Leif och Carin

:)
 
Toppen