• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

München

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Undrar hur man bästa väg tar sig förbi München ner mot Garmischpart,med tanke på köer å så.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: München

Tyvärr,är det så att hur man än vänder sig så råkar man ut för köer.Det är bara att aceptera.När jag var nyss nere så trodde jag att i Maj är inte så stor risk för köer..men..men..hur blir det i sommar när är redan i Maj sånt köande.Ta med dig ett god portion glädje och förhoppningar om bra väder och inga köer så löser sig alltid.Jag svängde av autobahn till en köpcenter,strösade lite tid där så tog jag en sväng till Dachau och sen var köen borta :yes:
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: München

Oki,tack för svaret.Man kanske ska åka senare på dygnet sen kväll eller så..
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.587
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: München

Norrifrån på A9. Kör inte av innan München där det är skyltat Garmin-P och flygplatsen, den vägen går runt om hela stan och är betydligt längre och krångligare än att kör via centrum.

När man kommit en bit in mot centrum kommer nya skyltar mot Garmin-P, den vägen går förbi Olympiastadion och är betydligt kortare och enklare att köra.

Undvik att passera mellan kl 1600-1800, gäller i båda fallen.
 
Toppen