• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mörkläggningsgardin skramlar

Petson*2

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
43187
Medlemskap
2025
Vi har en 2024 Knaus 650 Meg Platinum
Och där ingår Fram- och sidofönster med REMIfront V "Blackout System", mörkläggningsgardin
Mörkläggningsgardinen vibrerar och skramlar under körning. Är det någon som har något tipps hur man får till en bra lösning på problemet. Har lagt imellan lite skumgummi men ingen bra lösning.
Hoppas på många bra tipps
/Christer

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vi har en 2024 Knaus 650 Meg Platinum
Och där ingår Fram- och sidofönster med REMIfront V "Blackout System", mörkläggningsgardin
Mörkläggningsgardinen vibrerar och skramlar under körning. Är det någon som har något tipps hur man får till en bra lösning på problemet. Har lagt imellan lite skumgummi men ingen bra lösning.
Hoppas på många bra tipps
/Christer
Det här kan låta konstigt, men vilka lufttryck kör du i däcken? Med högt tryck kommer mycket vibrationer!

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Nu vet jag inte hur din gardin är konstruerad, men min löper i en stålskena i överkanten och är spänd mellan två infästningar. När gadinen börjar skramla så får jag lossa vid infästningarna och bocka skenan lite.

Toppen