• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Många enkelbäddar

F

F.d. 1725

Guest
Hej på er alla, jag är en total rookie vad det gäller husbilar. Jag är även ny här på Husbilsklubben. Jag har letat efter en viss typ av husbil på "HELA" nätet men hittar inget. Så jag tänkte att nån av alla er kanske kan komma med tips. Jag har aldrig ens åkt i en husbil utan det närmaste jag kommit är långa resor i turné bussar. Nå ja, till saken kanske. Jo, jag undrar om det finns en husbil som har 6 enkelsängar bak (2 trippel vånings sängar) & bältade platser för 6 personer. Dusch behövs inte men toalett och ett minimalt pentry vill vi ha. Någon mat kommer inte att lagas i bilen utan mest frukost, lite fika osv. Det ska vara rejäla stolar som man åka långt i utan att få ont i kroppen. Detta jag är ute efter är en bra långfärdskryssare där många kan åka långt på ett bekvämt sätt.
Finns det något som passar min beskrivning?
Tacksam för alla tips jag kan få.

Ha de bra!
Mvh
Christer A
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Många enkelbäddar

Hej
Tror du får svårt att hitta denna skapelse.Om det överhuvud taget finns någon i den "stilen".
För du menar väl allt det du skriver eller????
/ Vidhem
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Många enkelbäddar

Inte vad jag vet. Din skapelse låter klockrent som en turnébuss =)
 
H

hianders

Guest
Sv: Många enkelbäddar

Hej!
Kabe Travel Master 750 B4 har 4 enkelbäddar bak annars är det nog orkesterbuss som är alternativet.

Hasse A
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Många enkelbäddar

Ta kontakt med Hugos husbilar dom bygger bilar efter kundens önskemål.
 
F

F.d. 1725

Guest
Sv: Många enkelbäddar

B6 hette den enligt Kabe´s hemsida. Inga foton på den dock, bara en planlösning. Ytrymmesmässigt så borde mina önskemål få plats i en dylik husbil. Men det lutar åt en fullstor buss. Synd på nått vis, det hade varit smidigt att ha en "liten" turnebuss i stället. Tack för tipsen iaf.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Många enkelbäddar

Kabe B6 - er ikke det en husvogn?

På den andre siden, de fleste mindre produsenter av husbiler tilbyr spesialbygg etter kundens ønsker. Skulle ikke være umulig å bygge en bil med 2 x 3 senger bak og 6 snubare kapteinstoler foran. Lite badrum og et kjøk - bilen blir over 8m lang minst 3,30 høy på et Fiat-ALKO chassi eller over 3,5m høy på andre chassi.
 
F

F.d. 1725

Guest
Sv: Många enkelbäddar

Wow, det finns mycket kunnande här på forumet. Tack för snabba svar också!
Till Knut: Den heter Kabe Travelmaster 750 B Planlösningen kallas B6.
Till David: Det var en intressant lösning. Flexibel som bara den. Men den ser ganska "avskalad" ut. Inte lika ombonad och inbjudande ut som vanliga husbilar. Det är väl det som är dilemmat här. Minibussar med många sköna stolar finns det ju och husbilar med ombonad inredning finns, men det är just en kombination av dessa som verkar vara svår att hitta. Kan tänkta mig att det kan finnas ett intresse för andra också för någonting sådant. Dels som för mig, att använda som liten transfer / turné buss till banden, men också för företag som åker långt till mässor och dylikt. Alltså, för några dagar kunna åka många bekvämt i långa sträckor, kunna sova i fordonet, ha toalett och kunna göra lite enklare frukost och fika och dylikt. Duscha kan man göra när man kommit fram, eller efter vägen på div inrättningar. Mat lagar man inte, den äter man på restaurang under tiden man är hemmifrån. Låter vettigt tycker jag i alla fall.
 
Toppen