• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Märklig "ventilation"

F

F.d. 55552

Guest
I helgen blev det dags att väcka McLouis:en ur vinterdvalan. Den brummade glatt igång som om den nyss varit igång. Bytte olja+filter igår.

Drog en testrepa idag i sol men bara några plusgrader. Märkte då att det kändes som att det drog kring vänster arm och när jag kände efter med handen utefter dörrstolpen uppifrån övre bältestfästet via ett mindre hål i täckplasten ned till nedre bältestfästet så kände jag att det var full storm där! Blåste svinkallt helt enkelt! Frugan kunde snabbt bekräfta att det även gjorde så på höger sida. Sen när jag stannade så drog det ur hålen av den lilla vind som fanns! Väl hemma igen märkte jag att takluckan över alkoven märkligt nog var öppen ganska mycket. Det hade den definitivt inte varit igår då jag tog bort "vintertäcket". Så frågan är nu om det hade med saken att göra, fast jag kan inte tänka mig vilket samband det skulle ha att öppen alkovlucka skulle få det att tokdra genom de hålen!?

Jag kommer att ta lös täckplasten och se vad som syns där under, för oavsett om nån taklucka är öppen eller inte så ska det rimligen inte dra/blåsa därifrån.

Faktiskt är detta ännu mer knäppt än det faktum att det inte finns något riktat värmeutblås mot passagerarens fötter! (Vilket jag iofs har fått ordning på genom att rikta om flödet en del mot höger sida)
 
Toppen