• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lyft i vattenkranarna

Husbilstripp

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Laholm
HBK-Nr
4630
Medlemskap
2023
Hej!
Nu närmar sig hösten på både gott och ont. Vi har en fråga angående när vi fyller på vatten och använder vatten är det lyft i kranar som gör att det sprutar mycket omkring som inte är så skoj. Har frågat i Bromölla där vi köpt våran husbil och de säger att man ska ha varmvatten kran öppen och men då blir det lyft i kallvattnet, det har vi provat utan att det hjälper. Så hur får man bort lyft i kranarna. Tacksam för svar från någon erfaren av vårt problem.:confused:
Mvh
Peter o Maggie
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Lyft i vattenkranarna

Då jag fyller på vatten, efter att tanken varit tömd, får jag alltid luft i kranarna. Jag låter pumpen pumpa upp trycket. Därefter öppnar jag en kran (varmt eller kallt, inte båda) och väntar till det slutar blåsa luft.
Eventuellt får jag stänga kranen en stund till pumpen fått upp trycket igen och sedan försöka igen.
När en kran är klar tar jag nästa. Det brukar ta en 5 minuter innan det fungerar som det ska.

Skvätter gör det ju en del. Men man kan kanske låta en handduk hänga över kranen?
 
Toppen