• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lyckad vändning

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Hej,
för en tid sedan kom det ett mail till HBK från Herrljunga golfklubb som meddelade att klubben inte villa finnas med på vår förteckning över golfklubbar som erbjuder ställplatser för husbilar i samband med greenfeespel.

Golfklubben kontaktades och fick en förklaring till förteckningen och vårt syfte med det hela. Därefter återkom klubben och denna gång hälsades vi hjärtligt välkomna för att spela golf och nyttja klubbens ställplats.

Idag kom det ett nytt mail från Herrljunga GK. Nu har klubben fixat till 14 ställplatser med eluttag. Herrljunga GK välkomnar oss ännu en gång.
V-backen ;)
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Lyckad vändning

Kan man övernatta på de golfklubbar som finns i listan utan att vara golfspelare?

//Roger
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Lyckad vändning

Om inte för annat, så skall jag åka till Herrljunga GK och spela pga. deras positiva satsning!

Tack än en gång V-backen för ditt helt fantastiska engagemang!
Bästa Hälsningar, Magnus
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Lyckad vändning

Kan man övernatta på de golfklubbar som finns i listan utan att vara golfspelare?

//Roger

Hej Roger,
det var just den frågan som Herljunga GK tog upp. Klubben sade sig då ha begränsade P-möjligheter och var rädd för en husbilsinvation.
Vår förteckning har som utgångspunkt att golfklubbarna välkomnar och erbjuder ställplatser för husbilar i samband med greenfeespel.
Vi kan under golfsäsongen inte räkna med att det finns ställplatser på klubbarna vid andra tillfällen än i samband med greenfeespel. Parkeringarna brukar vara tämligen överfulla under golfsäsongen.
V-backen ;)
 
Toppen