• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

luftsyremätare och vindgenerator

F

F.d. 18508

Guest
Har kommit in i ett dyrt tillstånd som i min värld kallas typ "va fan,jag lever ju bara en gång" och slutar i djup ångest :)
Då shoppas det för fullt och självklart ska även husbilen få lite nya prylar..
Blev med stort glasfibersläp i helgen som ska tjäna som vallabod och skoterhus..
Tänkte om jag skulle montera vindgenerator på släpet kanske..
Står ju ofta där det fläktar i fjällen,nån som provat,låter det mycket,vissa ska ladda 90w vid 10m/s?
Nån som vet om det finns 12v luftsyremätare man monterar fast,skulle vilja ha en sådan med larm.
Nu bär det iväg till skoteraffären,tack Jimbo för skotertipsen
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.006
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Sv: luftsyremätare och vindgenerator

Hej, nyfiken fråga:
Vad skall du med luftsyremätaren till? För att hålla koll på ev. farliga gaser genom att se om syret minskar? Jag tippar att det ofta blir så att halten av giftiga gaser blir skadligt hög långt innan halten av syre blir skadligt låg. Och att det alltså är bättre att ha en mätare för det farliga istället.

mvh
Mats
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: luftsyremätare och vindgenerator

tack för ditt svar,tänkte syre så det blev tvärtom:),det är en c02 mätare jag behöver,
(vill hålla koll på ventilationen i husbilen,tycker det är intressant och se hur luften byts ut,har 4 värmekällor mm)
hittat en modell nu som blir bra
 
Toppen