• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Luftfjädring på husbil

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Vi funderar på att monter en luftfjädring bak på våran Hymer van på Fordchassi årsm 2007. Villket fabrikat skall vi välja? Någon som har erfarenhet?
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Luftfjädring på husbil

Jag antar att du menar bälgar som extra hjälp. Ja de e bra om du har slapp orginalfjädring eller vill höja baken. annars ingen vits.. för så vitt du inte menar komplett luftfjädring,, men de kostar mony brrrrr.
:yes::swoon:
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Luftfjädring på husbil

Vi funderar på att monter en luftfjädring bak på våran Hymer van på Fordchassi årsm 2007. Villket fabrikat skall vi välja? Någon som har erfarenhet?

Har på våre tre sist bobiler ettermontert goldschmitt luftfjærer. Har std bakfjærer på bilen, og monterer inn disse kit der bump stop gummi sitter. Bilen vil nå til enhver tid kunne korrigeres på høyden bak og man får en vesentig mer behagelig bil, samt en sikrere bil siden geometrien blir bedre ved max last.

Kan på alle måter anbefale denne oppgradering. de er meget enkle å montere.

GOLDSCHMITT-techmobil AG
Autotechnik Fiat Kuhn: Wohnmobil, Luftfeder, Auflastung. Groer Online Shop

her skulle du kunne finne disse flotte produktene for oppgradering

:angel:
 
Senast ändrad:

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Luftfjädring på husbil

Hej

Det finns ett företag i Sverige som heter KARNAG som säljer bälgar jag har kört med dessa på min firma bil i 15 år utan problem. Du skall bara inte koppla ihop slangarna till en pump ventil utan du skall ha en ventil till varje sida.
 
Toppen