• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Luftburen värme

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Traumatic 3200 tror jag den heter,fläkten rusar oftare o oftare,vad kan det bero på.
Mvh Gusta
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jag hade en Trumatic S3002 i en husvagn för några år sedan. Den var knappt 15 år gammal och fläkten reglerade inte som den skulle. Jag plockade isär vredet och lödade om alla anslutningar. Därefter fungerade den.
Ska du plocka isär den så var försiktig för det ligger lösa kulor och fjädrar i den som kan sprätta iväg.
 

SiggeD

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Växjö
HBK-Nr
4517
Medlemskap
2024
Jag har en Trumavärmare som inte fungerade som den skulle. Har varit i Förlöv i dag och fått brännaren utbytt.
Där påpekade dom att man bör kör den med full effekt en gång en gång i veckan för att den skall fungera bra.
Detta är ju inget som försäljaren av husbilen informera om.
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
296
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Jag har en Trumavärmare som inte fungerade som den skulle. Har varit i Förlöv i dag och fått brännaren utbytt.
Där påpekade dom att man bör kör den med full effekt en gång en gång i veckan för att den skall fungera bra.
Detta är ju inget som försäljaren av husbilen informera om.
Det enda försäljaren vill är att du skall köpa bilen och åka iväg. Hej å tack i bästa fall
 
Toppen