• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Luftbubblor i dörren

F

F.d. 13737

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD
Årsmodell Chassie: 2001
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Elegance
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2001
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Jag har fått små luftbubblor på bodelsdörren. Luftbubblorna är ca 3-4 mm i diameter och sitter på vissa ställen på dörrens utsida. Vad kan detta bero på? Hur kan man åtgärda detta.

God fortsättning på det nya året

F

F.d. 53076

Guest
Hei Jeg går ut fra at bodelsdøren er laget av plast med gjelcaout over da kan det er det en mulighet fo at du har fått det som kalles plastpest. På båt er det ganske utbrett. For reprasjon må det slipes og ny gjelcaut legges på men snakk med en som driver med plast (plastbåt repratør) Lykke til :rolleyes:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Om det är böldpest, så brukar det finnas nån "goja" i bubblan. Kolla genom att sticka hål på varbölden. Böldpest uppstår genom att vatten tränger in i kompositen innanför lacken (gelcoat). Förebyggs med vaxning.

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025
Hej!

Om du sticker hål på blåsan och den vätska som kommer fram luktar styren. Ja då är det så kallad böld pest. Vilket jag inte tror. Har aldrig hört att det kan förekomma åvan vatten så att säga. Ett båt skrov är ju ständigt under vatten eller hur. Vi hade blåsor på ett parti utav vår bil, som var utav plast. Slipades ned och lackerades och har sedan dess ej synts till. fick detta på garantin då vår bil var ny. Glömde säga att blåsorna uppstod under vinter förvaring. Man trodde från Bürstner att det varit fukt under färgen som frusit under vintern och färgen rest sig. Tja inte vet ja, låter kanske lite konstigt men problemet blev löst för vår del. Dä är nu tre årsen.

hälsningar Bill.

Toppen