• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Luft i tanken

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Hej !
Jag undrar om någon vet om det finns ett utlopp för luft i vattentanken på en HOBBY 750 (05) jag har märkt om jag har en grov slang så pressas vattnet in, och sprutar ut när jag tar bort slangen (även om jag har ett lågt tryck) nu misstänker jag att de har inte monterat in en luftslang i tanken. Någon som har liknande erfarenhet och tipps?

Vänliga hälsningar
Peter N

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Luft i tanken

Hej.

Är det inte så att avluftningen sitter i påfyllningsröret. Om du använder en grov slang vid fyllning kanske du blokerar den och det blir övertryck i tanken.

Peter.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025

Det verkar inte så ........... för även med en tunn slang så blir det "övertryck" i tanken. Jag har haft båt tidigare och där är det vanligt med "lufthål" i tankarna. Troligen så är det inte så i husbil ........ eller ? Jag har en Hobby 750 (2005)

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hej!!
Vi har en Hobby 650 FS -05 och det finns avluftnig,,mynnar ut vid in i påfyllningsrörets ovansida samt att den grenar sig och går ner till under bilen och där sitter en nån sorts fillter istoppat i slangen.

sacce

Senast ändrad:

Carina Blom

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2025

Skruva av manluckan, gå ner med ren hand och ev, en liten spegel i tanken och titta om du kan hitta någon avluftningsutgång. Sitter som regel högt upp i tanken.

Bästa hälsningar
Claes och Carina

Toppen