• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ludde på taket igen...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Husbilstaket är kul att vara på :D...bra utsikt över gården och koll på vad ungarna gör ute...:p:

Nu är husbilstaket rengjort med först såpa, sedan lackrengöring och polering. Därefter Diamondbrite lackkonservering.
Ett tips...gå aldrig med Foppatofflor på husbilstaket när det är nyvaxat och det har regnat....:eek: Taket är så glatt att till och med en hylsnyckel som låg på taket började glida iväg när det kom en vindpust...:yes:

/Ludde som är i putsartagen :D

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Ludde på taket igen...

Jag har också vaxat taket, men här var det stegen som började glida i sidled:wub:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Rätt kul att tvätta tal då stegen trillat ned. Som tur är promenerar det förbi en och annan där jag bor, så man kan få stegen uppställd igen.

Mitt tak är knottrigt. Kan man vaxa en sådan yta?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Knottrigt av skit eller kulhamrat. I båda fallen kan du använda flytande hårdvax. I ena fallet löser det upp och i andra fallet blir det vaxat. Kombinera:)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Numera fäster jag alltid stegen med två spännband och ser till att ha mobiltelefonen på mig. Detta efter att jag vid ett tillfälle, då jag tvättade husbilen en fredagkväll i november i Räddningstjänstens tvätthall, råkade dra vattenslangen så stegen var nära på att välta...mobilen låg kvar inne i husbilen...som tur var fick jag tag i stegen i sista stund...:cool:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Låt bli att polera och vaxa taken. Då blir de behagligare att vistas på! :)

:-/<rister

D

Deleted member 11118

Guest

Nu kommer min fråga till alla på taket, kan man gå på taket, håller det 110 kg eller hur gör man måste upp och rengöra som Ludde gjort. Har en Adria Matrix Supreme.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tja...jag väger 59 kg, förutsätter att det håller för mig, men man ska nog vara försiktig och fördela vikten så gott det går. Jag använder en tjock bit liggunderlag till knäna när jag ligger på alla fyra. När jag putsade alkovtaket låg jag på mage på ett liggunderlag. Lite läskigt dock när man är längst fram och man ligger i nerförsbacke...

Toppen